Svårt att hålla sig

Hade bestämt mig för att inte besöka mamma mer på helgerna, men det är svårt att stå emot en personlig inbjudan. Och dessutom tar ensamheten och rastlösheten över. Måste komma ut när det är finväder! Och det är inte speciellt roligt att bara vara ute på gården.

Var ledig i fredags. Dagis har stängt några tillfällen per år. Har då möjlighet att få ha sonen på ett annat dagis just dom dagarna, men efs han ännu inte pratar och kan göra sig riktigt förstådd så tycker jag det känns lite läskigt att lämna honom på ett dagis där han inte känner barnen och fröknarna. Så jag tog ledigt i fredags. Hade dock glömt att det var i fredags det gällde. Insåg det först när jag hämtade på dagis i torsdags.
Men det blev en trevlig överraskning, för en extra ledig dag hade inte kunnat komma mer lägligt!

Nu är det jobb som gäller i tre dagar. Sen har vi stängt på torsdag, vilket innebär ännu en ledig dag. Tycker om veckor då man har en dag ledigt. Alla andra dagar går så mkt lättare att jobba då på nåt vis hahah. Därför var jag smart när jag la min semester. För det är juh ganska dumt att lägga semester den veckan då det är midsommarafton då man har en gratis ledig dag. =)

Har snart gjort färdigt projekt klädkammare. Ska målas en eller två ggr till. Beroende på hur bra det täcker (har erfarenhet sen tidigare att VIT färg kan behöva målas tre ggr ist för två som med färger som är annat än vitt.) Sen beror det även hur pass alla fula märken under tränger igenom färgen eller ej. Om jag måste fläckisolera eller ej.
Men förhoppningsvis hinner jag måla en gång imorron kväll, och sen ev sista gången på tisdag. Sen ska jag sätta upp väggskenor på ena kortsidan. Upp med konsoller med hållare för galgstång. Upp med ett hyllplan. Hänga dit både vanliga kläder och ytterkläder. Ställa dit skor som inte nödvändigtvis behöver stå i skohyllan i hallen. Sen ev upp med väggskenor och några hyllplan på ena långsidan. Tycker ändå att min klädkammare är dåligt planerad. Men man får göra det bästa av situationen. Men känner dock att i detta fall så skulle jag haft ett inredningsteam här för lite hjälp. Typ hetingarna i Roomservice hahhaa.

Men nu blir det nog borsta tänder, ta sista snusen, starta en film och bädda ner mig i soffan. Hoppas på att man somnar om inte alltför länge.

Publicerat den: 2010-05-09 kl 22:38:37 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: