Byte av lägenhet?

Vid några tillfällen den senaste tiden har jag kikat in på Krokomsbostäders hemsida, på lediga lägenheter. Just nu finns det fyra lediga treor. En av dom lockar verkligen, och den ligger alldeles bredvid ICA, där vi bodde förut. Har några gånger drömt om att bo nära ICA igen, för tänk vad smidigt allt skulle bli när man har barn. Det har verkligen lockat!

Anledningen att jag varit sugen på att byta lägenhet är för att jag vill ha nåt nytt. Nåt billigare. Kunna spara mer pengar.

Fördelar med att bo där jag bor nu:
- Älskar min lägenhet! Den är stor och rymlig.
- Området i sig är huur bra som helst och bra för barn med stor lekplats.
- Mkt barnfamiljer på gården.
- Inte en massa skumma typer, som en massa invandrare och alkisar.
- Jag har börjat umgås med en del folk på vårat område, och det är smidigt att ha nära till dom få man faktiskt umgås med här i Krokom.
- Jag älskar att bo ovanför Björn, dels för att jag inte behöver vara rädd för att föra oväsen. Men även för att man får nyttja hans uteplats till grillning på sommaren :) Sen är det alltid trevligt att kunna få besök när som helst.
- Jag älskar att det bara är fyra lägenheter i vårat hus.
- Jag tycker det är riktigt skönt att slippa bo högre än andra våningen, för jag törs utan tvekan ha vagnen stående nere i trapphuset. Dessutom kan jag utan tvekan springa upp med handlingspåsar medans lilleman är kvar ute på gården.
- När han blir lite större så kommer jag nog tordas låta honom leka ute själv med andra barn, utan att vara rädd att nåt händer.
- Tvättstugan är i en separat byggnad, vilket gör att vi kan tvätta nattetid.
- Snabb och smidig väg till dagis och till lillemans pappa.
- Nära till jobbet.

Nackdelar:
- Hög hyra.
- Hushållselen ingår inte.
- Den är lite skabbig invändigt, förutom det jag renoverat själv.
- Lite långt till ICA, om man behöver akuthandla.


Ganska snabbt ser man juh att fördelarna är betydligt fler än nackdelarna. Så det gjorde sig ganska självt ändå: Jag tänker inte flytta! Dessutom som mamma sa: Om jag byter till en billigare lägenhet så kommer mitt bostadsbidrag att sänkas, kanske till och med försvinna helt. Och då tjänar jag egentligen inte på att flytta till nåt billigare.
Dessutom är det inte såå farligt med 300-400kr för elen varje månad.

Publicerat den: 2011-01-25 kl 13:43:39 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
Jessica

Det finns ju fördelar och nackdelar men var man en bor, Våran el ligger på ca 500 och vi bor en 3:a men i har ett stort akvarium som går dyntet runt och 2 datorer som ofta står på + tv, helt o för el tycker jag.

Läskig drömm föresten, är obehagligt när man drömmer sånna där dömmar

2011-01-28 @ 14:35:27
Länk: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Jenny ♥

Hej vännen! Jag använder i regel vanliga recept - i bland byter jag ut dom mot light - i vissa fall inte. Vi använder inte så mycket mjölkprodukter eftersom båda barnen och jag är allergisk mot just mjölk. Men det som är så skönt med viktväktarna är att man faktiskt äter vanlig mat - inga konstiga recept utan man räknar bara hur många points det är i maten man äter!



Förresten - du har väl inte missat Mammabloggalan? En helg med lyx, glitter och glamour för oss mammabloggare toppat med överraskningar i mängder! Vore så roligt om du skulle gå och att få träffa dig där!!! www.mammagala.se



Kram Jenny

2011-02-02 @ 20:40:13
Länk: http://www.jennyn.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: