Nytt år, nya mål

Förra årsskiftet så skippade jag allt som hade med nyårslöften att göra. Har juh inte lyckats hålla dom tidigare så det hade nog inte blivit nån skillnad då heller.
Ist satte jag upp mål som jag skulle försöka nå under året. Det kändes lättare än att ha löften.
 
Mina mål med 2012 var:
1. Sluta snusa. Det har jag klarat!
2. Sluta äta godis precis hela tiden. Det har jag börjat jobba på och den sista tiden har det gått så pass bra att jag bara äter sånt på helgerna. Inget alls på veckorna.
3. Börja röra på mig mer. Det har jag lyckats med, för nu är det styrketräning 3ggr/vecka, och lite kondition utöver det när tid och ork och möjlighet finns. Så regelbunden träning finns nu mera i mitt liv och det får mig att må såå bra!
4. Dricka mindre öl. Sen i september så dricker jag bara en helg i månaden. Det är fortfarande lite tufft men känns såå bra.
 
 
 
Mina mål med 2013 är:
(1. Fortsätta vara snusfri.)
(2. Fortsätta hålla mig ifrån godis.)
(3. Fortsätta träna regelbundet.)
(4. Fortsätta hålla mig ifrån alkoholen/ölen till 75%.)
5. Ändra mitt tänk i livet allmänt. Bli mer positiv.
6. Stressa mindre.
7. Bli en bättre mamma!
8. Komma i form till beach 2013! :)
 
Alltså ska jag jobba på att hålla mina tidigare mål, samt försöka klara av fyra nya. Och förhoppningsvis så klarar jag detta under kommande år, och kan då plocka in ytterliggare saker att jobba på.
Det känns som jag är på rätt väg nu att äntligen hitta mig själv, efter alla dessa år!

Publicerat den: 2012-12-01 kl 09:29:50 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Bra jobbat och bra mål! <3

2012-12-05 @ 23:27:13
Länk: http://salkert.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: