En vecka i Turkiet

Bilderna vill inte alls som jag vill, men nu skiter jag i det. Bilder får komma i ett separat inlägg senare.

Tog ledigt förra fredagen. Kände att jag behövde en dag för att packa det sista, och även storstäda lägenheten. Ville inte komma hem till en stökig lägenhet efter en veckas semester.
Behövde åka i två bilar, så Andreas skulle köra mig och O till flyget. Bröderna skulle åka med pappa. 
Vid 17-tiden for vi mot flyget. Bröderna var redan där. Pappa hade fått fara en extra gång för att hämta mer packning som inte fick plats.

Checkade in i god tid. Tog oss en öl i baren. Sen bar det av ut till planet.
Fick fönsterplats; mest till min fördel. Men O tyckte det var spännande när det började röra på sig. Lite gnäll var det vid starten. Ont i öronen kanske?
Han satt och tittade ut en del när vi lyfte. Även jag. JAG ÄLSKAR STARTEN! Och då har jag bara flygit tre ggr nu på äldre år.

Flygturen gick smärtfritt. O sov en stund. Maten på flyget var helt ok. När jag är borta så där så blir jag näst intill vegetarian. Fråga mig inte varför. Det bara blir så. Så då passade det fint med sallad, bröd och pasta med nån tomat- och broccolisås. Tog oss även en öl på planet.

Landade på Antalya flygplats runt 00:30. Fick tag på våra väskor. Begav oss mot bussen. Då regnade det.
Väntade på att allt och alla skulle lastas på. Det visade sig att det var ett gäng handikappade med assistenter från våra trakter som skulle till samma hotell som oss. Var en del stök med det. Men runt 01:30 var vi på väg. Både jag och O sov gott en stund på bussen.

Efter en timme med buss kom vi fram till Kemer och Hotel Garden Resort. Ett helt underbart femstjärnigt hotell.
Checkade in oss på två rum (bröderna på ett rum, jag, O och pappa på ett). Fikade lite innan vi skulle sova. Kom i säng mellan 03:30-04:00. O somnade gott brevid mig ganska direkt då vi la oss. Han hade fått egen säng (inte en riktig spjälsäng, men nästan), men jag valde att ha honom i min säng (en dubbelsäng) hela veckan. Misstänkte han skulle sova bättre då, och han sov bra på nätterna hela veckan.

Upp lördag morron, efter bara ca 5 timmars sömn. Ner och åt frukost. Och vilken frukost. Världens frukostbuffé varje morgon. Det var kaffe, te, juice av olika slag, frön, nötter, frukter, yoghurt, grönsaker, ostar, bröd, omelett, vanliga ägg och en massa annat. Man behövde nästan gå 3-4ggr för att hinna äta av allt.

Lördagen spenderade vi i Relax Garden. Där fanns endast en pool, men det var väldgit lugnt och skönt där. Kanske inte bästa stället med småbarn, hahaha. Inte för min del heller, för jag vill nog hellre ha lite fart omkring mig.
Blev en del öl vid poolen. Hade strålande sol förutom en stund under lunchen då det regnade.

Lunchbuffé sedan. Samma som vid frukosten; massor att välja på. Men mer riktig mat då. Och även där så skulle man behöva gå 3-4ggr för att hinna med allt.

Fortsatte eftermiddagen i Relax Garden. Mer öl. Kan tillägga att man inte alls blev berusad av all öl vi drack under veckan. Hade hört att den öl som serveras på hotellet inte alls är stark. Vilket iofs var bra, för man kan juh inte vara konstant full under en semestervecka när man åker med småbarn =) Sen hade dom juh så klart drinkar och whiskey också, men sånt dricker inte jag.

Middag på kvällen. Även där världens buffé. Normalt folk går nog upp väldans massa i vikt när man vistas på hotell med all inclusive och en massa god mat. Men jag hade tur, av diverse anledningar. Skulle till och med gissa på att jag gick ner i vikt, hahah.

Söndagen spenderade vi vid dom vanliga polerna på hotellområdet. Där fanns en barnpool med två rutschkanor, en barnpool som var väldigt grund, och en större pool med lite mer djup på.
Mer öl. Bartendern som oftast stod i poolbaren var grymt fin!
Dom hade massa pool-lekar där på dagarna, som jag verkligen njöt av! Massa bra musik. Gillade att det var lite mer fart än i Relax Garden. Dessutom var en av lekledarna riktigt fin att titta på =)

Måndagen tog vi bussen till stranden vid havet på morronen. Sanden var för het för att gå barfota i. Efs vi inte kunde få med barnvagn på bussen så blev O väldigt gnällig när han inte fick sova. Så vi for tillbaka till hotellet ganska direkt så han fick sova. Tänkte ist promenera dit nån dag, iom att det inte var långt dit. Men så mkt hann vi aldrig med.
På eftermiddan tog jag och pappa O i barnvagnen och gick en sväng på stan för han skulle växla/ta ut pengar för att kunna betala båtturen inför nästa dag.

Tisdagen hade vi bokat in oss på en båttur via resebolaget. Skulle vara redo vid nio på morronen. Kort därpå for vi till marinan. Hoppade på en båt med massa andra turister, men det var bara finnar och svenskar. Spenderade större delen av dagen i baren. Under tak alltså. Tog nåra öl med pappa.
Gjorde tre badstopp. Jag badade dock inte förrän på sista stoppet. Badkruka som man är =)
Hade en riktigt trevlig dag!

Onsdagen spenderade vi i Relax Garden igen. Lugnt och skönt, men saknade fart och fläng som alltid var vid dom andra poolerna =)

Torsdagen tog vi en heldag vid poolerna på hotellområdet. Fick äntligen uppleva alla pool-lekar igen =)
Kvällen började jag packa inför hemfärden dagen därpå. Kände att jag skulle få det för stressigt om jag väntade med all packning till fredag morron.

Fredagen gick vi upp väldigt tidigt. Redan vid 06:00 turkisk tid (05:00 svensk tid) var både jag och O vaken. Pappa vaknade även strax efteråt. Upp och gjorde mig iordning. Pappa gick ner på frukost strax efter sju. Runt halv nio var jag och O redo och gick ner och åt. Strax efteråt kom bröderna.

Efter frukost spenderade jag, O och pappa lite tid vid poolen medans bröderna höll på med packning. Han med ett par öl i baren även.

Sen vid halv tolv skulle vi bege oss med bussen mot flygplatsen. Tyckte först det lät tidigt. Men efter en timme med buss, sen packa av bagage av bussen och incheckning så var det dags att gå till gaten. Blev nästan lite ont om tid. Hann inte med nån vila alls. Och under hemresan så var det full fart på O hela tiden. Satt och gäspade och ville bara att han skulle sova en stund.

Fyra och en halv timme senare landade vi i Östersund. Ringde mamma för hämtning. Kort därpå kom hon. Superglad över att se oss!

Blev pizza till middag, och så klart nåra SVENSKA öl.

Publicerat den: 2010-05-30 kl 22:56:33 | Kommentera här! 3 st


Kommentarer
Annah - livet som tvåbarnsmamma

Jo visst är det så, men hon äter den bara på kvällen och sen vägrar allt på dagen. Så tänkte mest om det fanns nått annat mättande att ge dom på dagen i flytande form :)

2010-05-31 @ 19:01:09
Länk: http://carpeannah.blogg.se/
Annah - livet som tvåbarnsmamma

gnällig och inte riktigt sig sjäv är hon ju, sen om det är bara tänderna eller också blandat med hunger vet man ju inte. Men ja som du sa, det är bara att vänta ut tänderna. Hon kommer nog inte svälta ihjäl iallafall ;)

2010-05-31 @ 20:54:31
Länk: http://carpeannah.blogg.se/
Jessica S

Tycker du ska upptadera låsta bloggen nu ...jag har faktist nyfiken du vet varför:D

2010-06-01 @ 19:46:41
Länk: http://jessicalejonheath.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: