Arbetsplatsolycka

Håller på å bygger om en del på jobbet, Mest är det storchefen som står för det, bygger nya hyllösningar hit och dit.

Idag på förmiddan var det ganska lugnt. Var bara jag, mamma och brorsan där, + tre kunder. Jag
satt på kontoret en stund.
Plötsligt hör jag hur mamma skriker till. Flera ggr. Tänkte; va faan är det som är på gång nu.
Nästa sekund hör jag världens jävla smäll. Glas som krossas. Trä som bryts.

Då har en tre-sektionshylla rasat. På de stod bland annat tunga gjutjärnsgrytor, massa ljuslyktor, keramikvaser, våffeljärn, vattenkokare, termosar, oljelampor, köksknivar mm mm.
På andra sidan hängde badrumsmattor, duschdraperier, torkställningar och sånt.

Några ljuslyktor krossades totalt. Flera oljelampor krossades, så lampolja rann ut över hela röran.

Visst tog det några timmar att städa upp det värsta. Men tänker så klart; tänk om nån fått allt det där över sig. I värsta fall hade inte ens personen överlevt. Å annars säkert fått kraftiga skador.
Lite läskigt.

Publicerat den: 2010-06-30 kl 19:31:47 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
jenny ♥

Hej kära du, jag har inte glömt bort dig bara haft sååå otroligt mycket! Skickar massor med varma sommarkramar till dig:)

2010-07-23 @ 22:50:25
Länk: http://www.jennyn.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: