Vilken ilsken son jag har

Har varit inne heeeela dagen.
Gick och la mig hyfsat tidigt inatt, men fick upp flera ggr för katterna hade hyss för sig.

På morronsidan vaknade jag upp ur en superhärlig dröm! Gjorde allt för att försöka somna om och hitta tillbaka till drömmen, men icke.

Lilleman vaknade runt halv nio. Lite för tidigt enligt mig, efs han inte kom i säng förrän vid halv elva igår kväll. Tog upp honom, låste dörrarna till alla rum och tog bort allt olämpligt. Sen fick han härja fritt en stund medans jag fortsatte vila en stund.
Vaknade till på riktigt vid 10-tiden, då jag insåg att han plockat av sig både byxa och blöja, och dessutom hade skitit. Hade tur att det inte hamnat bajs på annat ställe än i blöjan.

Till och från under hela dagen har han varit otroligt gnällig. Han skriker och gråter när det går på tok för honom. Han skriker och gråter när jag säger nej. Han skriker och gråter när jag tar av honom olämpliga saker. Han skriker och gråter när jag inte fattar vad han vill.
Helst ska han även kasta sig på golvet och dunka huvudet i golvet.
Tycker han ska börja lära sig prata nu så man kanske kan förstå något av vad han vill.

Han sov över 2 timmar på dan idag.
Och ganska tidigt ikv så visade han tecken på trötthet.
Så för ca en halvtimme sen stoppade jag honom i säng och han verkar ha somnat.
Vägrar äta gör han på dagarna också. Ibland går det i nån sked mat, men väldigt sällan. Fil, välling och banan går bra. Men dricker dåligt gör han, så länge man inte matar honom med vatten på sked.

Tjurig karl alltså. Många säger att han ärvt tjurigheten av mig. Kanske kan stämma..
Men man blir hyfsat frustrerad av att höra det där ständiga gnället för att han inte får som han vill.

Har försökt dammsuga så gott det går i alla rum idag. Även haft fönster öppna i alla rum. Ska ge mig på golvtorkning imorron när lilleman är hos sin pappa på kvällen.

Resten av den här kvällen tänkte jag bara ägna åt att gå ut med sopor, rensa kattlådan och diska. Sen gör jag nog faan kväll. Orkar inte med denna trötthet längre. Trist bara att man ska få offra sin egna tid på kvällarna för att få sova ordentligt.

Publicerat den: 2010-01-24 kl 20:07:37 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: