Måndag är fredag

Hela den här dagen har det känts som måndag. Kanske för att jag inte jobbat något på hela veckan, och annars varit ledig en massa dom senaste veckorna.

Är ganska skönt att slippa jobba så mycket ett tag nu. För nästa vecka så börjar lilleman inskolning på dagis på tisdag. Blir inge jobb alls för mig nästa vecka, förutom ev en sväng på tisdag eftermiddag då.

Sen när inskolningen är klar så kommer jag jobba ca 9-15 varje dag, förutom dom dagar då A är ledig och kan hämta lilleman.

Fick ett otroligt sug efter att fara på IKEA idag. Har nog bestämt mig för att det får bli en Expedit till lillemans rum. Kanske..
Skulle även ha haft mig ett vitrinskåp. Antingen det här från IKEA (i svartbrunt) eller det här från Haléns (osäker ännu på vilken färg isf). Tycker om det från Haléns för att det är större. Men gillar IKEAs för att det är billigare. Så vad ska man gå på? Soffan går i mörkt grått, nästan svart. Soffbordet går i svart och grått. TV-bänken som ska stå där med en platt-TV när jag blir rik är i ek. Vilken färg skulle bli snyggast?

Behöver även en matta under soffbordet i v-rummet. Nu när jag äntligen har ett soffbord, så känns det så tomt utan matta.

Sen ska äldsta brorsan flytta hemifrån vid månadsskiftet. Skitkul tycker jag!! Så han var också lite sugen på en sväng på IKEA. Sen blir det underbart att bli av med lite flyttlådor i samband med detta =)

Har även börjat planera för en större säng åt lilleman. Ska få (låna) en av mamma. Dock ska den lyftas fram först, och det misstänker jag inte blir det lättaste. Sen ska den slipas och spacklas och målas. Blir ett roligt projekt känner jag på mig!

Publicerat den: 2010-01-08 kl 20:15:47 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Åsa

Jag efterlyser meeer bilder! :-)

2010-01-08 @ 22:00:29
Länk: http://torgersson.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: