För kort ändå!

Ända sen jag flyttade hit och kopplade in min TV så har jag haft antennsladden dragen genom vardagsrummet. Inte så snyggt, men det har inte stört mig alltför mycket tidigare.

Men igår när jag satte upp en ny hylla så fick jag ett ryck och städade lite. Bestämde mig för att köpa en längre antennsladd idag, alt en skarvsladd.
For på Elshoppen idag, men dom hade ingen längre. Då var man tvungen att köpa på metervara och koppla uttagen själv. Så jag köpte en skarvsladd ist.

Den jag redan hade hemma är 10m. Hade räknat på att jag behövde ca 2m till, och då hade jag ändå tagit till lite extra. Kommer hem efter jobbet, börjar koppla om. Och det är faan ändå för kort. Hur är det möjligt?
Måste alltså iväg och köpa en skarv på 3m imorron.

Blev bjuden på middag hos Andreas idag. Inte alls dumt att slippa laga mat när man kommer hem, och när man dessutom har lilleman med sig hem.

Han fick förresten 1,5-årsvaccinet idag, samt vägdes och mättes. +60 gram på två månader. Det var klent. Dock hade han dragit iväg 2,5cm på längden sen sist. Så om några månader är han nog över 90cm lång =)

Imorron och torsdag är det min tur att följa med lilleman på dagis. Blir spännande, för nu var det ett tag sen. Hoppas dom här sista inskolningsdagarna går bra nu, så han kan vara där själv sex timmar om dagen från och med nästa vecka.

Men nu gör jag nog snart kväll, så man orkar upp imorron. Lilleman sover sedan ett tag tillbaka.

Publicerat den: 2010-01-26 kl 20:32:13 | Kommentera här! 4 st


Kommentarer
Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Visst r det gott! :D Ihh!

2010-01-29 @ 20:37:27
Länk: http://salkert.se
Jenny

Hej vännen, hoppas de går bra med inskolningen? Och att ni haft en fin helg? Kramisar

2010-01-31 @ 21:44:10
Länk: http://jennyn.blogg.se/
åsa

Var bara tvungen att fråga dig. Men som jag sa, kommer aldirg ske.

2010-02-01 @ 17:36:20
Länk: http://torgersson.blogg.se/
Maria

Ja det är inte lätt det dära med vänner

2010-02-04 @ 07:22:37
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: