Dålig mamma

Ja, idag har jag verkligen varit en dålig mamma. Iaf på kvällskvisten.

Blir hyfsat less på lilleman när han ska dra fram precis allt han kommer åt. Gång på gång ska han in på toan och stoppa allt han hittar i toan. Och gärna leka med saker där, så det skvätter toavatten över hela rummet. Och sen så klart trampa runt det där snuskvattnet i resten av lägenheten.

Det har gått så långt så att jag inte ens städar när han är hemma. Och i längden blir det ohållbart, när jag ska ha honom dygnet runt i en vecka eller mer.
Jag mår verkligen superdåligt när det ser så här förjävligt ut hemma. Jag vill dessutom att lilleman ska få leka i ett rent hem. Sen är jag så klart orolig för att katterna ska påverkas av ett ostädat hem, och göra sina behov där dom absolut inte ska. Det har redan hänt några ggr.

Så ikv har jag slagit och smällt i diverse saker här hemma. Dock har jag lyckats undvika att ha sönder nåt annat än en av köksluckorna.

Och när jag blir på det humöret, så blir jag nästan riktigt förbannad så fort lilleman drar fram ännu mer saker. Han blev väldigt rädd för mig efter mina utbrott. Och jag får skitdåligt samvete för det.

Så pass dåligt att jag var tvungen att kika på Titanic för att få gråta ur mig alla hemskheter.

Måste försöka ta tag i lite städning under morrondagen. Sen blir det större städning på torsdag kväll, när lilleman ska vara hos sin far.

Måste även organisera om en jäkla massa, så det inte finns så jäkla mkt som lilleman kan dra fram. För då kanske det blir lite lättare att hålla efter allt eftersom.

Mycket måsten. Undrar bara när dom blir gjorda..

Publicerat den: 2010-01-06 kl 00:28:07 | Kommentera här! 3 st


Kommentarer
Bea

Jag ska säga dig en sak Louise, man har faktiskt all rätt i världen att bli irriterad på sina barn. Speciellt när dom är i den där åldern.

Du tänker ju helt rätt eftersom du ska organisera om.=) Du söker en lösning på problemet.

Sen är det faktiskt första gången du är mamma, och det är inte helt felfritt. Man lär av sina misstag, och du lär dig att bli en helt underbar och perfekt mamma till ditt egna barn.



Jag tycker du gör det bra, mammarollen är faktiskt den som är mest krävande. Klart man har dåliga dagar även som mor, det gör dig inte till en sämre mamma.=)



Hoppas du känner dig bättre snart!

2010-01-06 @ 23:39:10
Länk: http://beabjorch.blogg.se/
Jenny

Här har vi också en tjej som testar mitt tålamod till max, sååå jobbigt, i dag har jag inte haft något ork alls....



Känns som om det enda man gör är att städa, städa, diska o tvätta hela tiden...



Kram på dig gumman!

2010-01-06 @ 23:44:29
Länk: http://jennyn.blogg.se/
Ylva

Hej Gumman!

Ja, de är nog inte lätt att vara mamma. Men jag tycker att du gör det bra.

De är som Bea skriver även mammor har sina dåliga dagar.

Du är och kommer att bli en underbar mamma.

2010-01-06 @ 23:47:48
Länk: http://lillylva.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: