Två flugor i en smäll

För några veckor sen ringde jag en gubbe på Krokomsbostäder, för att påtala att jag inte har nåt förråd. Iaf inget förråd märkt med mitt lägenhetsnummer. Han skulle prata med vaktmästarn, så skulle dom fixa det.

För några veckor sedan så började ett av elementen i sovrummet att skvala som satan. Skaffade mig en elementnyckel, och började lufta. Blev riktigt tyst. I ett par dagar. Sen satte det igång igen. Fick alltså lufta elementet varannan-var tredje dag.

Här om dan gjorde jag en felanmälan på detta element. På internet. Tyckte det var smidigast, och speciellt eftersom jag HATAR att prata i telefon. Misstänkte att det nog skulle dröja läääänge innan dom tänkte åtgärda elementet.

Men idag ringde min vaktmästare, för att höra så det var OK att han gick hit och kollade detta. Inga problem. Antingen hade dom väldigt lite och göra idag, så det var därför det gick så fort.. eller så ville han göra det snarast eftersom han vet vem jag är =)
Passade även på att höra om mitt förråd.
Han skulle i samma veva gå ner i källaren, leta upp ett tomt förråd, och märka det med mitt lägenhetsnummer.
Han skulle även ringa när detta var gjort.

Fick inget samtal. Hade på känn att han glömt bort den där förrådsbiten. Men när jag kommer hem så ligger det en lapp på köksbordet, med beskrivning vart mitt förråd ligger.
Tog med mig lilleman ner direkt, och satte hänglås på.
Så nu väntar jag bara på hjälp, så jag får alla lådor och skit från klädkammaren nerflyttat. Sen kanske jag kan börja göra iordning min klädkammare, med lite spackel, färg och inredning =)

Men nu blir det nog sova. Ska försöka ta mig upp redan vid 6 imorron. Har tvättstugan kl 7. Och det känns som det kommer bli stressigt på morronen.

Publicerat den: 2010-02-25 kl 21:39:17 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
jenny

Härligt att det händer lite o att de inte bara lovar o lovar! Ha en riktigt fin helg och fredag, kramar

2010-02-26 @ 10:24:37
Länk: http://jennyn.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: