Fortfarande en riktig dagiskille

Var riktigt dålig både i måndags och igår.
Värst var det kvällstid.

Gjorde mig redo för sängen redan strax efter nio igår kväll. Bestämde mig för att sova på soffan, och somna till en film. Låg vaken närmare 2 timmar och kunde inte sova. Men till slut så.
Idag känns allt bättre, och jag hoppas att jag redan är på bättringsvägen. Och hoppas ännu starkare att det inte börjar om igen om nån dag.

Lilleman sov bra natten som var. Vaknade inte förrän vid sex imorse, första gången. Men sen skulle han inte alls somna om. Hoppas hans sömn börjar rätta till sig, så han kan flytta tillbaka till sitt rum snart.

Från och med i måndags fick han börja vara på dagis en timme längre på dagarna (9-16). Tyckte det kunde vara lämpligt, efs det går så otroligt bra att ha honom på dagis.
Idag var första dagen denna vecka som jag lämnade honom där, och det var även första gången som han INTE grät när jag gick. Han ville till och med självmant bli upplyft av dagisfröken. Så det är positivt =)

Fick höra ev rolig sak av Andreas idag: En dag på dagis så hade lilleman lekt med några större pojkar i ett rum. Helt plötsligt så var han borta. Dom hittade honom i köket, där han öppnat kylen och plockat ut en låda leverpastej som han satt och tuggade i sig av. Hahaha. Härlig kille alltså =)

Sen är det såå kul å se honom tillsammans med andra barn. Det är nog nåt han verkligen längtat efter, efter att bara ha varit hemma med mig eller pappa sin på dagarna förut.
Han trivs verkligen med andra barn, och det gör honom bara gott. Samtidigt som en annan kan jobba med gott samvete =)

Men nu är det dags att göra kväll här. Se om man kan lyckas sova bort lite mer av förkylningen.

Publicerat den: 2010-02-24 kl 22:55:54 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: