Ekonomisk svacka

Sen ett tag tillbaka har man läst hit och dit på Facebook om folk som kunnat kolla sin deklaration och besked om man får tebax på skatten eller ej. Jag har flera ggr loggat in, men inte hittat åt vart man ska kunna se detta.
Men tänkte då att det kan juh vara trevligare att få det beskedet som ett brev på posten.

Idag när jag kom hem låg min deklaration där i brevkorgen. Blev så satans nyfiken, så öppnade det direkt. Hann knappt klä av lilleman innan, hahha.
Fick en chock när jag fick se vad jag SKA FÅ TILLBAKA!

Minns typ förrförra året, då jag fick betala tillbaka över 11 000 kr. Ingen hit direkt. Tog resten av det året att betala tillbaka, efs jag bara kunde betala en liten del i taget.
Förra året minns jag inte hur resultatet blev, men tror det blev i stort sett plus/minus noll. Inget fel i det iofs, bara positivt att slippa betala tillbaka en massa.

Hela detta år har mamma titt som tätt påtalat att hon dragit mer skatt än nödvändigt på mig, för att jag garanterat ska slippa behöva betala tillbaka.
Ska få tillbaka 8500kr, om alla uppgifter stämmer, vilket jag hoppas. Men för att detta skall gå rätt till så ska mammsen få hjälpa mig.
Men jag hoppas såå innerligt att siffrorna stämmer, för denna summa skulle verkligen vara mer än välkommen. Har haft en ekonomisk svacka ända sedan jag flyttade till eget. Hade planerat att bara spara pengar den månaden jag bodde hos pappa innan flytten till eget boende. Men då skulle hyran betalas i förskott, så en hel del av mina inkomster försvann då ändå.

Har fått lånat alldeles för mkt pengar sedan dess, men nu verkar det som att det kan börja ordna upp sig. Härligt värre!

Publicerat den: 2010-04-09 kl 22:27:43 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
Jenny

Härligt att du får tillbaka pengar :) Det får jag med och det behövs verkligen nu när man är arbetslös :S



Recept på Broccoligratängen:

Nu är ju vi en STOR familj så du får nog minska på ingredienserna ;)



800g broccoli (en påse av ica:s egna märke anv jag denna gång)

3 pkt bacon

4 dl mjölk

4 ägg

Riven ost

Salt

Peppar

Lökkrydda



Koka broccolin och stek baconet i små bitar.

Lägg i en ugnsfast form. Strö över av kryddorna på en höft ;)

Vispa mjölk och ägg och häll i formen. Strö över osten.

200 C i ca 30 min i varmluftsugn el 225 C i ca 45 min i vanlig...



Lycka till och hoppas det blir bra ;)

2010-04-10 @ 12:05:10
Länk: http://www.jenny-jnsson.blogspot.com
Jessica

Det dära lät gott det ska jag åxå prova

2010-04-15 @ 22:26:38
Länk: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: