Tjejkväll med en kille

Senaste två dagarna har det blivit ingen promenad alls.
Igår kväll var jag taggad inför en promenad idag.

Men så vaknar man upp ännu en morron och ser det snöa. Huvva.
Man tappar humöret direkt. Dels för att det är så tunggått med nysnö, även om det inte är så mkt.
Sen så måste man på med vinterskor och vinterjacka. Blir extra jobbigt och varmt då.
Men det blev iaf en runda på 6,1km. Man får vara glad för det lilla.

Sen väntade man på jobbet för att få hjälp av mamma att fylla i papper för skattejämkning. Men hon hade kunder hela tiden, så vi gick hem. Hade inte tid att vänta. Var tvungen att hem och duscha och göra mig klar för en..

..tjejkväll hos Helena. Grattis på födelsedagen gumman!
Hade en himla trevlig kväll, med god mat och gott att dricka. Blev bjuden på lite gott, så jag fick spara lite på det jag hade med mig.
Resten av gänget skulle iväg på krogen. Men jag har aldrig varit nån krogmänniska, så jag gick hem.
Men jag är glad att jag fick komma ut en sväng. Utan gubbe och utan barn. Det behöver man ibland.

Imorron skulle A vara ledig, men han blev inbeordrad. Så därför också var det lika så bra att kvällen blev tidig.
Hoppas på lite bättre väder imorron, så man kan ut och gå. Måste komma igång med mina promenader igen. Är verkligen på hugget, men vädret sätter stopp för mig. Trist men sant.

Nu blir det nog snart sängen.

Publicerat den: 2009-03-28 kl 22:53:29 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Stina

Usch visst är det trist det med vädret..man känner inte för att gå ut alls..Men jag har tvingat mig ut varje dag,en dag blåste så hemskt så jag knappt orkade gå framåt med vagnen i nedförsbacke...

Var ut idag,utan vagn,men med bentyngder..sååå skönt att gå utan vagn!!



Kram



2009-03-29 @ 16:22:30
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: