Min sötnos



Känns som jag haft väldigt lite tid/ork för denna sötnos den senaste tiden. Först var jag sjuk hela förra helgen. Och då orkade jag verkligen ingenting. Han gled runt i gåstolen medans jag vilade.
Sen har jag jobbat tre dagar nu.

Men idag när jag kom hem fick han gå runt lite. Och satan vad han pinnar på rätt som det är. Både när han håller i honom och när han håller i lära-gå-vagnen. Det är knappt man hinner med alla gånger.

Rätt som det är känns han så himla stadig. Precis som att man faktiskt skulle våga släppa honom. Men det känns ändå lite tidigt än. Men det är nog inte långt borta =)

Krypningen har man inte sett något av än. Han drar sig fortfarande fram på golvet "bara". Annars så är bästa platsen nog gåstolen. Där är det en jäkla fart på honom. Så han tar sig dit han vill på ett eller annat sätt.

Ikväll är Nicklas här och dricker lite öl med oss. Dock är jag inte så vidare värst ölsugen. Är mest bara trött. Gruvar mig inför vägningen imorron. Är inställd på att jag kan ha gått upp dom här 2,1kg jag gick ner på två veckor förut. Kanske ännu mer också.
Men imorron är tanken att jag ska ge mig ut på en långpromenad på förmiddan. Hoppas på att O inte sover bort hela förmiddan, utan att han kan sova en stund i vagnen. Känns som jag totalt tappat kontrollen över honom nu. När man var hemma på heltid kunde man juh styra sånt där lite själv, med mat och sov. JAG hade mina rutiner.

Tidigare tyckte jag dessutom att det var skönt att han sov lite längre på morronen. Men den där veckan när jag var som flitigast med promenaderna så var det skönt att komma upp och gå ut tidigt.
Men det är väll bara att vänja sig; jag kan inte ha kontrollen hela tiden. Jag måste börja släppa på det där.

Publicerat den: 2009-04-09 kl 21:29:49 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
♥ MammaRussin

hej ...

så söt han är .. kul att han också börjat springa omkring..:) stina har förstått nu att hon inte har balansen att gå utan stöd och släpper inte taget längre som hon gjorde ibörjan.. tycker nog att gå helt själv kan hon vänta lite med så slipper vi lite blåmärken här hemma..:)

önskar dig en bra påsk gumman..kram

2009-04-10 @ 07:43:59
Länk: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Stina

Är det en Pippi body han har på sig?

Ser ut som en som Lowis har..fast hon har en rosa och blå...

2009-04-18 @ 00:41:31
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: