Sov gott, Lillis

Idag, den 27 juni.. runt 01:30-tiden, fick våran älskade lilla Lillis somna in.


Igår kväll fick jag ett samtal av mamma, som jag missade. Men av misstag hade hon spelat in ett meddelande på mobilsvar, där hon sa något i stil med att "det ser precis ut som min dotters katt". Ringde upp henne direkt, och då var hon hos en på Backvägen, en liten bit härifrån, och Lillis var där. Men han var sig inte alls lik. Han hade haft flera krampanfall, och såg allmänt förstörd ut.

Vi skyndade oss dit, och jag blev så klart överlycklig när jag såg att det var Lillis. Men samtidigt var det hemskt att se honom så förstörd.
Tog med oss honom hem. Försökte få i honom vätska, efs han antagligen var totalt uttorkad. Ringde även jourvetrinären, som tyckte det var bäst om vi kunde komma in till dom direkt. Så så blev det.

Lillis fick ganska direkt dropp. Kändes först ganska hopplöst, när hon sa att det är väldigt sällan som man lyckas sätta en nål på en så uttorkad katt. Men det gick otroligt bra, så då började man hoppas. Och hoppet steg, när han mer och mer började kvickna till.
Men så kom det. Krampanfallet.
Det var det som gjorde att hon helst inte ville skicka hem honom med oss över natten. Men samtidigt så fanns det ingen möjlighet för Lillis att få vara kvar där heller.
Inom en kort stund så hade han hunnit få ännu ett stort krampanfall, och ett mindre.
Så alternativen var då;
1. Åka till Trondheim eller Sthlm, till ett djursjukhus där dom tar emot och vårdar djur dygnet runt.
2. Att låta honom somna in.

Till slut bestämde vi oss för det sista alternativet. Eller.. A hade redan bestämt sig för det, men han ville så klart att jag skulle få säga min mening också.

Att Lillis var borta så länge kunde ha berott på att han fick ett epilepsianfall, och inte hittade hem. Det var vad hon trodde. Och kanske så har han alltid haft epilepsi, men att det inte bröt ut förrän nu.
Vetrinären kunde heller inte garantera att om vi valde att skaffa vård åt Lillis, så skulle han bli helt bra.
Visst känns det jäkligt trist, att avsluta hans 2-åriga liv utan att veta vad krampanfallen berodde på. Men vi gjorde vad som antagligen var bäst för honom just då. Han blev bara mer och mer slö efter alla anfall där borta.

Så nu är han i katthimlen, och dom senaste timmarna har jag spenderat gråtandes. Saknar honom såå jävla mkt!!
Men försöker även tänka att det var bättre att det blev så här, än att man inte fick veta alls vad som hänt honom där ute. Eller att han skulle ha dött där ute, och legat länge innan någon hittade honom.
Försöker tänka positivt, men det är svårt. Ville bara ha tillbaka honom i livet, frisk och kry.
Kommer bli otroligt tomt här hemma.

Lillis kommer att kremeras, och hans urna ska för alltid stå här hemma hos oss. Han ska få en fin minnesplats. Han kommer alltid att vara med oss.

Sov gott, älskade lilla vän.
Matte och husse kommer alltid att älska dig!

Publicerat den: 2008-06-27 kl 02:54:20 | Kommentera här! 5 st


Kommentarer
Soya

Nej fan, sitter här med tårar i ögonen och lider så med er och Lillis. Men va skönt att ni iaf fick hitta honom innan det var för sent. Han måste ha känt sig tryggare när han såg och hörde er.

Stor kram

2008-06-27 @ 09:30:00
Länk: http://soya.blogg.se/
Jessica

ÅÅ lilla gangster lillis ,Men ni gjorde det rätta ,kännde precis lika dant när ja var tvungen att ner Donna.Ni har ju minnena kvar iaf.

kram

Tanya

Lessen gumman.. tråkigt att det blev så där med lillis, men samtidigt fasen vad skönt att ni hittade honom! Han fick se er, vara med er och ta farväl.. Han va kanske en av de sötaste katterna ever =) Mys Yoda lite extra från mig så han inte känner sig ensam.. Kramar om en massa

Sarah

Uscha vad hemskt :(. Men nu har han det bra. Kram!

2008-06-28 @ 00:56:57
Länk: http://sarahburstroms.blogg.se/
sara

Hej! Sitter o läser om din älskade lilla vän! Jag var med om nästan samma sak den 15 Juni. Då miste jag min älskade kisse i en "trafikolycka", han vart altså påkörd. Så fruktansvärt jobbigt. Jag har oxå kremerat honom, men begravde honom på djurkyrkogården i grytan. En helt undervbart vacker plats. kram sara

2008-07-21 @ 22:55:21
Länk: http://prussi.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: