Vilket klåfinger alltså

Tog tag i lite städning och sortering här hemma i onsdags och torsdags, eftersom lilleman var med sin pappa då.
Var hyfsat nöjd, och insåg att det bara var dammsugning och golvtorkning kvar.

Fick hem lilleman igår morse (eller jag hämtade honom hos sin pappa, och sen var vi på språng några timmar innan vi kom hem).
Idag kan man aldrig tro att jag hade plockat upp ALLT från golven.
Det ser ut som en bomb slagit ner här.

Det ligger leksaker precis överallt.
Måste försöka lära honom att leksakerna stannar på hans rum.

Och visst, det är väll en sak om han håller sig till sina saker. Men han ska gärna pilla och plocka med allt som är mitt också.
Så det ska också läras in; vad som är mitt och ditt.

Visst man ska inte klaga på sina barn för att dom stökar ner och inte lyssnar, för det finns dom som har det värre. Såna som inte får egna barn, eller såna som får barn som dör.
Men jag kan ändå inte låta bli att beklaga mig.
Blir svettig av att springa här fram och tillbaka hela dagarna, och plocka grejer.

Ska hem till mamma lite senare, och leta fram en låda med duplo, så han har ännu mer grejer att sprida ut överallt.

Publicerat den: 2010-01-23 kl 15:03:19 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Anonym

Ah så är det här hemma med..Lowis har börjat klättra upp i skafferiet och dra fram mjöl,flingor,kex och allt sådant som finns där...Och dom där jävla leksakerna som ligger överallt, vet inte hur många gånger jag nästan brytit benen av mig på hennes lego...och hur många legobitar jag sugit upp med dammsugaren vill jag inte ens tänka på..



Vi har blivit så lata så vi låter alla hennes leksaker ligga framme som hon lämnat dem,sen får hon städa (så gott hon kan) dagen efter själv!...

Men medans hon "städar" kommer det fram dubbelt så många leksaker.

Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: