Ännu en nyårsafton..

Förra nyårsafton började bra, men slutade i katastrof och tårar till tusen.
I början av 2011 så slutade jag dejta M, som jag då hade dejtat i ca 2 månader. Det var väldigt upp och ner, jag kände att jag blev otroligt orättvist behandlad på alla sätt och vis.
Men jag lyckades ignorera det, och ta mig upp på benen igen.

Sommaren bestod av jobb och lite semester, och en halv helg i Dammån. I samma veva fick jag kontakt med en annan M. Vet inte vad det var med honom, men fick ganska snabbt känslor där. Dock kände jag hela tiden att nej, han är ingen jag kan lita på. Så jag tog det lugnt ändå.
Tror säkert jag gav honom totalt tre chanser innan jag insåg att han kommer inte bete sig nå bättre. Det var en väldigt jobbig tid.

Efter det misslyckandet så bestämde jag mig för att inte längre ha med karlar att göra, mer än som vänner. Men i samma stund så fick vi en ny granne på våran gård, D. Och inte vilken granne som helst, en ung kille som jobbar i källaren hos oss på jobbet. En kille som jag faktiskt spanat lite på.
Vi träffades på riktigt nere hos Björn när han hade grillfest. Men då kände jag att jag ville vara själv.

Jag byggde upp mitt självförtroende och mådde huuuuur bra som helst med att vara själv. Umgicks med den här killen som kompisar, men kände mer och mer att jo jag vill träffa honom MER. Så vi började dejta i november, och hittills så känns det huuuur bra som helst. Men törs inte hoppas fööör mkt än, iom att det brukar ta ca 3 månader innan jag verkligen känner att det inte funkar.
Känslorna finns där, och han verkar inte alls vara samma skrot och korn som tidigare killar jag träffat. Men vi tar det lugnt och går långsamt frammåt för att inte förstöra nåt som kan bli riktigt bra.

Kvällen innan nyårsafton spenderades med honom, vi lagade en trerättersmiddag ihop, drack öl och mousserande vin och kikade film och myste i soffan efteråt.
Nyårsafton spenderades med familjen hemma hos mamma. Senare kom min goda vän och granne Fredrik på besök, med sina tre barn. Vi tog nån öl ihop allihopa, och barnen lekte. Senare kom även D dit, och gjorde mig och lilleman sällskap hem efter tolvslaget, när vi tänt tomtebloss och skjutit fyrverkerier.

Detta var helt klart av dom bästa nyårsaftnar jag haft!! Tack alla inblandade! :)

Publicerat den: 2012-01-01 kl 21:59:41 | Kommentera här! 7 st


Kommentarer
Maria

Åh ett blogg inlägg!!! vad härligt att du fick en bra nyårsafton!! och att du träffat en kille som du trivs med!

2012-01-02 @ 18:44:26
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Linda

fixat .)



härligt att du träffat en reko-kille. håller tummarna för att han fortsätter vara en go kille och att detta blir bra!

2012-01-03 @ 20:43:39
Länk: http://familyspace.blogg.se/
jessica

Va kul att du träffat nån bra,det är du värd.

2012-01-04 @ 17:47:57
Länk: http://lejonhearth.blogspot.com/
HelenaL

Härligt att du e back baby! :) Saknar dina inlägg :) Både du å jag vet att han e världens underbaraste och aldrig skulle va så knepig å elak som "dom andra". Du är värd allt fint i världen!

Tror även det är positivt att du bytt bokstav. Kanske skulle gjort det jag med. Jag och mina J:n har ju aldrig blivit lyckade historier :/:p hehe..

2012-01-05 @ 23:39:04
Länk: http://baramysan.blogspot.com
Russin

Fattar inte varör de flesta inte kan logga in nu direkt.. men de som skrivit i min blogg att de inte kan logga in har kunnat det senare..:) Dock hade en glömt att det var stort J som första bokstaven.. men det är det gamla lösenordet det du fick i dec som gäller, har inte ändrat..:)



kram

2012-01-11 @ 19:22:17
Länk: http://russinsdagbok.se
Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Vad roligt för min sambo är från början min granne ha ha. :) Det är dem bästa! ;)

2012-01-14 @ 09:12:19
Länk: http://finest.se/sojkasframtid
Bea

Tack Louise! Vi ska nog göra en förstoring av den:D



Tycker att du ska börja blogga mera!!:)

2012-01-29 @ 17:39:35
Länk: http://beabjorch.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: