Förändringar i vårat liv

* I januari bestämde jag mig för att sluta snusa. Detta var på sätt och vis ett av mina nyårslöften. Så torsdagen den 12 januari tog jag min sista snus. Dagen därpå var nog den värsta dagen i mitt liv. Men jag överlevde, och har fortfarande inte syndat en endaste gång. Varken med plåster, nikotintuggummi, snus eller cigaretter. Jag har snart varit snusfri i 5 månader, och skulle nog vilja klassa mig som snus(nikotin)fri nu!

* Bestämde mig även för att börja röra på mig mer, så under påsken så tog jag tag i promenader. Lyckades hålla det ett tag, och håller det fortfarande. Har även skrivit in mig på Fristilen och har fått min älskling att bli min personliga tränare. Så jag tar mig alla gånger iväg på gymmer 2 ggr/vecka, men oftast även fler ggr. Och utöver det så kör jag PW/blandat med jogga ca 9km några dagar varje vecka. Jag är helt klart nöjd!!

* Tänkte även dra ner på min ölkonsumtion som varit ganska hög dom sista åren. Och det gör sig lite självt nu när jag börjat röra på mig mer.
Visst, jag dricker mest bara på helgerna, men tidigare så har jag ofta tagit första ölen på mina barnfria lördagar runt 3-tiden. Nu mera blir det ofta träning efter jobb och första ölen tas först runt 6-tiden. Nu kanske jag låter som en helgalkis, och det kanske är det jag varit. Men detta är ett stort steg för mig och jag är riktigt nöjd!!

* Oliver har slutat med napp. Eller vi jobbar fortfarande på det. Han har nu varit utan napp i 1 vecka. Inte ens när han sover får han ha den. Han har varit med sin far i en vecka nu, och dom har tydligen delat säng på nätterna. Var inställd på att han skulle sova i min säng nu inatt men tro på faan att han somnade i sin säng, UTAN napp! Så vi kämpar på med det och hoppas att det fortsätter gå bra.

* Vi satsar även på att få honom blöjfri nu. Han blir 4 om ca 2 månader, och använder fortfarande blöja. Han har VÄGRAT gå på pottan på slutet, men det börjar nog släppa lite så vi fortästter köra hårt med det.


Mycket som händer på kort tid. Får hoppas man orkar med.

Publicerat den: 2012-06-03 kl 22:24:04 | Kommentera här! 6 st


Kommentarer
stina

sv: aaw! tack! :)

2012-06-03 @ 22:52:08
Länk: http://psychololita.blogg.se/
Angelica

Fan va strongt, you go girl !!!

2012-06-05 @ 00:39:53
Länk: http://anejlica.blogg.se/
Maria

Vad duktig du är som gjort så många bra förändringar!! Åh blir han 4. Så stor!!

2012-06-06 @ 20:26:45
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Jenna

Vilken nystart på många olika områden, så duktigt av dig att sluta så tvärt med snuset. Vi ska också försöka jobba bort blöjan i sommar men barnen måste ju vilja själva och vara mogna för det så heja heja :)

2012-06-08 @ 23:27:49
Länk: http://onlymama.blogg.se/
Linda

superbra ju!

2012-07-01 @ 21:58:10
Länk: http://familyspace.blogg.se/
Russin

hej hej..
kul att jag kan inspirera .. :) lite roligt för jag har alltid HATAT att träna och var jämt sjuk på gympan osv i skola.. nu skaulle jag inte vilja vara utan det för en dag.. :)

vad jag äter.. jag äter väl ganska vanlig mat med utan såser, kan ta lite keso till så det inte blir så torrt.. kan maila dig en lista på tips som jag hittade på nätet.. har tyvärr inte tiden att blogga mera specifikt vad jag äter el recept..

hojta till om du vill ha listan.. det är inga recept men man får lite hum om vad hur mycket man ska äta och så..

kramisar

2012-08-19 @ 19:02:49
Länk: http://russinsdagbok.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: