Sorg

För en kort tid sedan fick jag veta att min farfar låg för döden. Bara ca en dag senare fick jag veta att han somnat in. Allt gick så fort på slutet.

Imorron är det begravning för honom. I Duved.
Misstänkte att vi skulle fara runt mitt på dagen, men fick veta att vi far redan på förmiddan. Dels för att brorsan ska köra, men även för att vi ska stanna för att äta nånstanns efter vägen.
Så då tog jag ledigt hela dagen, och tänkte passa på att tvätta från morronen.
Sen ska jag försöka få tillfälle att gå på bolaget i Åre eller Järpen också.

Lilleman ska vara med sin pappa imorron, efs jag inte lär hinna hem i tid för att hämta honom på dagis.
Sen ser jag fram emot en barnfri kväll, med öl musik och städning. På bara en vecka ser det ut som det exploderat här. Både för att lilleman drar fram sina egna grejer, men även mina.

Sen måste jag erkänna att jag själv tappar lusten att plocka undan efter mig själv när det ser ut så här på bara ett par dagar.
Ska göra vissa åtgärder för att lilleman inte ens ska ha möjlighet att kunna dra fram för mycket grejer. För nu börjar jag bli less.

Publicerat den: 2010-12-02 kl 08:28:29 | Kommentera här! 4 st


Kommentarer
sanna

hej hej. jag förstår ditt städproblem eller vad man kan kalla de. jag har oxå en som är lika. men då ska du få veta vad jag gjorde. jag for på ikea. köpte en stång, typ en sån man kan ha i köket och hänga köksredskap på. köpte plastburkar eller vad man kan kalla de och la i pennor, tusch och kritor. Dagis har samma upplägg och där har dom lego i, var färg har sin plats. sök på reggio emilia. det är ett upplägg på dagis då allt ska vara på barnens nivå och dom ska kunna leka med allt. men grejen är att allt är begränsat. bara lite lego, bara några pennor, bara några bilar. å de som finns ska dom leka med. sen blir det roligare att städa då dom ser färgerna. de tar lite tid dock med helt klart värt de=)

chGrinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 19:55:52
Länk: http://www.grinders.se
chGrinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 19:57:30
Länk: http://www.grinders.se
Johanna - Tvåbarnsmamma i kamp i kaoset

Lite samma här.

Valde att fira jul bara hos mamma då hon är ensam, min pappa har mina bröder och sin fru, sen skulle farmor, farbröder med familjer och vänner till pappa vara där.

Medan mamma är ensam, syster flyttade juh precis hemifrån.

Skulle aldrig kunna "njuta" av julen och veta att någon jag älskar var ensam.

2010-12-25 @ 12:28:11
Länk: http://salkert.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: