Kräksjuka

Ca 1,5 tim efter att lilleman somnat igår kväll så hörde jag han började smågny, men tystnade lika fort.
Sen fortsatte han låta lite, och jag gick in till honom.

Fick se en mysig spya i hans säng; på täcket, kudden, lakanet, den plastade frottén. Ja, allt var nerspytt.

Började med att skölja upp alla sängkläder. Sen fick lilleman duscha.
Sittande på golvet i v-rummet medans jag tog hand om tvätten så spydde han igen.

Fick panik och ville inget hellre än att börja tvätta allt direkt. Men det går juh inte när man inte har egen tvättmaskin.

Ringde hit Ante, som fick se efter lilleman medans jag sprang ner i tvättstugan. Och det är verkligen en fördel att bo här, där tvättstugan ligger i en separat byggnad för jag ser inget hinder för att tvätta nattetid.

Mellan 1-halv 2 somnade lilleman i min säng, och jag fortsatte tvättandet.
04:09 kom jag äntligen i säng.

Upp strax efter nio imorse, och ringde på dagis för att sjukanmäla oss. Fick då veta att det var två andra barn som också spytt. Så nåt skit är det juh som går.

Som tur är har han inte spytt nåt mer. Han fick i sig en hel del vatten igår kväll, och idag har han ätit lite yoghurt som ännu inte kommit upp. Så vi håller tummarna för att det inte blir mer än så, och att vi kan fortsätta inskolningen på måndag.

Ska iväg och handla lite senare. Annars har man inga planer för dagen, förutom att städa här hemma så gott det går.

Publicerat den: 2010-01-15 kl 11:46:38 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Maria

ja huvva, mycket som går nu, skönt att det verkade lugna ner sig iaf.

2010-01-15 @ 12:01:35
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/halsa
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: