Förkyld och less

Fick ett sms vid nio imorse. Det var från brorsan, som undrade om jag ville hjälpa honom med tvätt kl tio. Han är 20 år, har precis flyttat hemifrån och aldrig använt en tvättmaskin.
Erbjöd mig att hjälpa honom, men han ville fråga nån annan. Men sen fick jag äran att ställa upp ändå =)

Upp och åt frukost, snabbduschade, packade väskor och traskade iväg.
Passade på att blåsa och platta håret mellan turerna ner till tvättstugan.
Fikade lite. Surrade lite. Kikade på TV.

Lilleman blev otroligt gnällig. Ingenting dög.
Men till slut somnade han i brorsans famn, och sov ett tag på soffan sen.

När han vaknat så gick vi hem till mig med alla mina målarprylar som var kvar där sen förra helgen. Sen gick vi hem till mamma en sväng. Blev bjuden på middag.
Halvsov i soffan, medans lilleman umgicks med momma.

Sen tyckte jag det var dags att vandra hemmåt.
Packade på oss alla kläder och ner med lilleman i vagn. Innan vi ens tog oss ut från gården så hade han slängt iväg nappen nånstanns. Hittade den inte. Å ingen extra napp hade man. Så i stort sett hela vägen hem bara gren och skrek han. Inte alls trevligt.
Speciellt eftersom jag själv var väldigt trött, och det gick tungt att gå med vagnen.

Är såå satans less på all snö nu! Eller egentligen är det inte snön jag är less på, utan att dom inte kan ploga riktigt så vi med barnvagn tar oss fram utan att behöva slita ut oss totalt.
Finns två sätt att ta sig iväg när man ska ut i detta väder, och det vare sig man ska iväg nånstanns eller hem från nånstanns; antingen ta genvägar och gå gångvägar, men dom är sällan bra plogade. Och speciellt inte i dessa väder.
Eller så ska man gå på dom större vägarna, där det är plogat.

Grejen är den bara att på dom större vägarna så finns det juh trottoarer på en del ställen, men inte på en del. Men dom är förjävla dålig på att ploga trottoarerna ändå tycker jag. Å där dessa saknas.. ja, då måste man juh gå mitt i vägen ändå för att det inte finns nån plats alls för oss fotgängare att gå på.

Är så satans less nu så. Svetten rann när man kom hem. Och grinig som tusan var man. Och det blev inte alls bättre av att lilleman var utan napp hela vägen heller, så man fick lyssna på det gnället.
Tog iaf och kramade om honom rejält när vi kom hem och fått av oss alla kläder.

Nu sover han gott, och jag varvar ner med nån öl. Ska snart ta tag i all disk, sen kanske kika lite TV och sen sova. För imorron bitti ska man ut och slita ihjäl sig igen.

Publicerat den: 2010-02-21 kl 21:45:20 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Bea

Haha givetvis är det Fredrik jag talar om! Helt stört om du frågar mig, men alla ska få ha sina åsikter... Tycker mest att det där bara är egoistiskt sagt!

2010-02-22 @ 07:25:44
Länk: http://beabjorch.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: