Vart är min son?

Dom senaste dagarna har jag inte känt igen O alls. Han har helt tappat rutiner.
Till att börja med så var det en dag, då han vägrade äta. Han bara gren och skrek när han fick maten i munnen. Och nej, den var inte för varm. Provade ha honom i mitt knä, men heller det var bra. Men att stå upp och äta gick utmärkt.

Sen var det igår, då han vägrade sova en stund på eftermiddan. Trots att han var så trött. Han bara gren och skrek i närmare en timme. Ingenting var bra.
Så han fick komma upp, och jag bestämde att han då inte skulle sova förrän till natten.
Vid 7-tiden fick han en liten portion gröt, men det var knappt den gick ner för allt grin och skrik. Sen fick han lägga sig. Men vaknade efter en timme. Pigg. Så han fick komma upp igen. Och var säkert uppe till 10-halv 11.

Idag så såg han såå trött ut runt mitt på dan. Men det var lönlöst att få honom att sova. Bara grin och skrik i ca 30 minuter. Så han fick vara uppe en stund till. Lyckades få honom att somna vid 3-tiden, så han sov då 1 timme.
Sen har det varit mycket grin och skrik och gnäll mest hela dagen. Kvällsgröten gick inte alls i pga detta. Ingenting dög åt lillemannen. Till slut somnade han på min arm, runt 8-tiden. Och nu ligger han i sin säng.
Hoppas hoppas han sover hela natten nu.

Han har även börjat den senaste tiden att vakna runt 2 på nätterna. Ligger där vaken och pigg. Somnar inte om förrän han får en flaska välling. Och den där vällingflaskan går heller knappt i längre. Han äter en stund. Sen blir det grin och skrik. Sen äter han lite till. Osv..

Hoppas det bara beror på förkylningen.. eller att det äntligen är tänder på väg. Pga att han sover dåligt på nätterna OCH dagarna, så får man själv också mindre vila. Ganska självklart. Och för lite vila, tillsammans med en massa grin och skrik och gnäll är ingen bra kombination. Jag blir knäpp. Jag orkar inte.
Hoppas det är övergående. Så jag får tillbaka min snälla, oftast lugna kille.

Publicerat den: 2009-03-08 kl 20:37:22 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: