Vilken dag!

Fick besök av Helena igår. Hon hade med sig lite mat som hon tillagade på kvällen. Blev även nåra öl, men bara för mig för Helena hade nyss piercat sig så inge alkohol för henne på nåra dagar.
Middagen blev jättegod!

Avslutade kvällen med lite TV-spelande och en del surr. Hon for hem runt midnatt, och då kröp jag till sängs.

Lilleman somnade otroligt sent igår kväll, så jag hade hoppats på lååååång sovmorron idag. Men redan vid 8-halv 9 imorse hörde jag honom. Men ignorerade det.
Gav honom en flaska välling lite senare, och han slumrade till ett tag till, så jag fick duscha och göra mig redo för dagen ifred.

Fick iaf vakna upp till strålande sol och blå himmel. Det är inte annat än att man blir supersugen på att gå ut. Så jag tog upp lilleman runt halv 10-10, klädde honom och skulle gå ut.
Men innan vi hann ut så blev det bestämt med Björn att vi skulle följa med han och hans kids och grilla.
For på Q8 och handlade korv, sen ut på Rödön.

Var trevligt och mysigt, men det blev inte såå långvarigt.
Lilleman somnade på vägen hem efter ungefär halva vägen. Vilket betyder att han inte alls sov nå länge, för han vaknade när jag skulle bära in honom när vi kom hem.

Väl hemma så ville han absolut inte gå in, så vi stannade ute ett tag. Han varvade med att åka pulka och dra pulkan själv. Björns brudar var med också.
Lilleman visste inte riktigt vad han ville. Vart han ville.
Men sen ville han kladda på alla parkerade bilar vi såg, men det ville inte jag. Och då blev han riktigt sur. Som han alltid blir när han inte får som han vill. Han har en vilja av stål den grabben.

Lyckades få med mig honom in för lite vila, efs han antagligen var riktigt trött. Men sova skulle han inte. Men han satt hos mig en stund i soffan, och sen låg vi och myste i sängen ett tag. Sen blev han omöjlig och bara gnällde.
Fick besök av grannbrudarna senare på eftermiddan, men då ville lilleman ut. Så vi klädde oss, och gick hem till mamma. Blir så långa dagar när man bara sitter inne själv och inte har nånting att pyssla med, det tycker vi nog båda två.

Så hem till mamma bar det iväg. Lekte lite på gården först. Sen in. Och sen ut igen, för vi skulle grilla pinnbröd och korv. Det var uppskattat och lilleman tryckte i sig 3 grillkorvar.
Sen skulle vi äta fläskfilé till middag, men lilleman var inte alls hungrig hahaha. Såg mest bara trött ut, helt förståeligt.
En annan är supertrött efter denna dag. Det tar på krafterna att vara ute i finvädret.

Lilleman sover, och jag tänkte faktiskt göra detsamma nu. Ska jobba två heldagar nu, men det lät som jag skulle få lite målarjobb dom kommande dagarna, och sånt är alltid mer spännande än allt annat man gör på jobbet =)
Sen ser jag fram emot kommande helg. Dels för att man ska iväg på ett litet födelsedagsfirande med god mat, vin och öl på lördagen hos Helena. Men sen får vi juh en extra timme per dygn från och med helgen. Vilket betyder att jag kommer hinna dricka extra mkt öl på lördag kväll hahaha.

Nej sova var det nu. Godnatt. 

Publicerat den: 2010-03-21 kl 21:17:33 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
HelenaL

Jag är as dålig på det där med tidsändringen, men jag har fått för mej att vi får en timme mindre = nån öl mindre. :p Men som sagt så fattar jag aldrig det där med tiden. Men eftersom kl 2 blir kl 3 direkt (som jag fattat det) så missar vi ju en hel timme. Funderar mest på om donken tänker stänga samtidigt som krogen så man blir utan nattmat:p hahaa!!

Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: