Tillbaka till dagis

Ja igår var det dags för lillemannen att återgå till dagis, efter 2 veckors förkylning.
Gick otroligt bra att lämna honom, var rädd att det skulle bli strul eftersom han inte varit där på så länge.
Hans aptit är tillbaka, för han hade ätit 3 stora raggmunkar med bacon och sylt till lunch igår =)

Idag vid hämtning så möter jag honom direkt innanför dörren. Han slänger sig om halsen på mig, och jag får utan problem ta på honom kläderna.
Det är såå roligt att hämta hem en sån glad kille!

Men ganska snabbt blir han sur och grinig igen. Går ner på jobbet efter hämtning ibland, å då ska han ha festis och choklad och andra godsaker. Och han blir tokig när man säger nej.

När vi väl kommer hem så sätter han igång med alla dumheter han kan komma på.
Två dagar nu så har han hittat min färghink med väggfärg till hallen. Han öppnade utan problem locket, och målade dörren in till sitt rum och golvet på sitt rum första gången, samt att han trampade runt i färg med sandaler som jag hade när jag var liten.
Andra gången hann han bara börja kladda lite på golvet här inne, samt trampa i det barfota.

Har faktiskt kommit till insikt med en sak; att jag egentligen bor för litet. Trots att jag har en fyra. Skulle egentligen behöva en femma, så kunde man ha ett rum där man ställer allt sånt som han inte ska komma åt.

Publicerat den: 2010-03-16 kl 22:04:21 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
jenny

skönt att de gick bra på lämningen trots att han inte varit där på ett tag. Astrid fick också gå idag efter att varit hemma sen i torsd förra veckan, tack o lov så gick de bra även för henne.



Fast sova på dagis är överskattat tycker hon, o då får vi också en sån där härligt glad och busig tjej på eftermiddagen hemma sen :S



ha en fin kväl gummanl, kramar

2010-03-17 @ 23:03:00
Länk: http://jennyn.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: