Projekt vardagsrum

Det projektet är nu FÄRDIGT! Tog inte ens en vecka. Är himla nöjd över det!
Resultatet blev sååå jäkla bra!! Trivs verkligen i mitt vardagsrum nu. Den enda som saknas är en rejäl städning där, och få upp nånting på väggen där jag tidigare hade väggljushållare med glas"kupor", men lilleman förstörde en av dom så känns meningslöst att sätta upp dom ej kompletta.

Nästa projekt blir hallen. Ni som vet hur jag bor vet att det inte är ett tydligt avslut mellan vardagsrum och hall. Och som det ser ut nu med tapet så är det inte fint i just den skarven som målarna anser vara skiljeväggen mellan v-rum och hall. Det går från ljust till mörkt, bara våd till våd. Sen har katterna rivit på dom redan befintliga tapetskadorna i hallen, så där ser det riktigt förjävligt ut. Så vill fräscha upp där med.

Så väggen från v-rummet och ut i hallen blir vit. Å hela hallen blir alltså vit. Om jag inte ska köra på samma ljusgråa färg som i resten av v-rummet. Men det visar sig.
Tänkte försöka påbörja detta projekt i veckan här. Börja hyvla ner alla tapetskarvar. Och spackla.
Sen om lilleman ska va med sin pappa till helgen så ska jag se till att hinna spackla innan, så jag kan börja slipa på fredag kväll eventuellt. Och har jag riktigt tur hinner jag även måla under helgen.

Men nu ska man inte ta ut något i förskott. Vet att det oftast blir ändringar i mina planer. Kan aldrig planera nånting och vara säker på att det sker. Vilket är väldigt frustrerande.

När hallen är klar kanske jag tar mig an lillemans rum också. Tänkte inte göra något åt det först, för det är en helt ok tapet där. Men katterna har även varit där och rivit på några skador. Ett jäkla stort minus med katt! Men jag har juh inget emot att renovera =)

Nu blir det snart sängen, så man orkar upp och tvätta mellan 6-7 imorron.

Publicerat den: 2010-03-07 kl 23:43:52 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: