Skärtorsdag

Har varit hemma hela veckan med lilleman, som varit så otroligt lös i magen. Det enda som egentligen är riktigt störigt med detta är att han skiter ner flera uppsättningar kläder om dagen. Jag har ingen tvättmaskin. Han är inte så pass pigg att jag vill dra med honom ut i tvättstugan stup i kvarten för att kolla lediga tvättider.
Så igår fick hans pappa komma hit och hämta en påse med bajs- och spykläder.

För jo, lilleman spydde igår. Första gången denna magsjukeperiod.
Trodde han var på bättringsvägen för han ville ha fika. Han åt mjukmacka med smör och drack vatten. Helt plötsligt så bara kommer allt upp igen. Över honom. Över mig. Över soffan.
Lyckades reda upp situationen.
Efter det blev han såå trött och sov nån timme.

Men senare på kvällen så ville han äta igen. Mer mjukmacka. Mer vatten. Sen även lite lite pizza och beasås till middag.

Jag har sovit alldeles för lite inatt, och jag blir inte alls på bra humör då. Usch var grinig jag varit på morronen här. Men lilleman har ätit 2 (!) mjukmackor med smör, och druckit vatten. Och inga mer kräkningar.
Så nu hoppas jag verkligen det är på bättringsvägen. Men bara han börjar äter mer riktig mat så ska nog magen gå till sig.
Hoppas han är så pass kry i helgen att vi kanske till och med kan vara ute lite. Förutsatt att vädret blir bra förståss. Lät som det skulle bli soligt och varmt imorron, men som det känns nu så är jag tveksam. Grått och trist och regnar (?) idag.

Ska dock försöka ta oss ut en liten sväng idag. Skulle behövt varit fram på affärn, och in på jobbet.
Men glad påsk på er alla! =)

Publicerat den: 2010-04-01 kl 11:12:18 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Mamma Russin

men fyy vilken långdragen sjuka lillemannen haft/har..:(

hoppas det vänt nu då..



glad påsk..:)

2010-04-01 @ 18:19:06
Länk: http://enburkrussin.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: