Måndag

Har spenderat största delen av helgen hos mamma, efs pappa varit på älgjakt.
Lördag kvällen slutade med att jag gjorde mamma sällskap ner på hälsocentralen, när hon skurit sig ganska kraftigt i fingret. Några stygn blev det.

Blev erbjuden att sova där, men med en alldeles för het övervåning, och dessutom hamsterallergi så knatade jag hemmåt iaf. Och där somnade jag gott alldeles för sent.

Igår blev det en promenad med mamma, utan barnvagn. Sen middag hos dom. Kulpotatis på grönsaksbädd, lät juh fint det! =)
Kvällen avrundades hemma hos A, med lite TV-tittande och en öl. Blev väl så sent, så han tyckte jag lika gärna kunde sova här, när jag ändå skulle hämta lilleman ganska tidigt idag.

Somnade alldeles för sent inatt, vid 03:30 imorse närmare bestämt. Så man var inte överdrivet pigg när man vaknade.
Duschade, fick i mig frukost, hem till pappa en sväng, och sen gick vi på BVC. 11,7kg. 82cm lång. Bad hennes dessutom kolla upp dessa konstiga utslag han fått på kroppen. Hela magen och ryggen och benen är alldeles rödprickiga. Det första hon sa var: "Det där ser ut som schalakansfeber." Jaha. Hon tog ett halsprov på honom iaf, som visade negativt. Så nu ska vi bara avvakta och se om det blir bättre eller sämre.

Har ringt Jämtkraft idag, så det är färdigt.
Sen så hade mamma hört sig för med en målarfirma, om det var dom som skulle tapetsera hos mig. Och det var det! Så nu är mina kökstapeter beställda. Tapetseringen kommer dock inte ske förrän början på nästa vecka, så man får nog inte börja bo där förrän vid månadsskiftet ändå. Men det gör inget.
Tänkte jag skulle ringa han som kvitterar ut nycklarna, för att höra om jag inte kan få dom innan helgen så man kan flytta en del saker redan då. Efs det bara är köket som ska tapetseras så borde det gå.
Men sen tyckte mamma att jag skulle be att få gå dit och kika så inte resten av rummen ser heeeeelt åt helvete ut.
Så jag hoppas jag får tag på den gubben idag. Har gjort ett försök hittills, utan lycka. Men vi fortsätter =)

Publicerat den: 2009-09-21 kl 14:29:22 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Jägaren

Har du varit med farsan någon gång på jakt? Annars tycker jag att du ska passa på nu när det är älgjakt.

2009-09-25 @ 10:03:08
Länk: http://www.jaktprylar.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: