Eget boende, tack!

Idag berättade jag för mamma om hur kul jag tyckte att gårkvällen hos pappa var. Jag skrattade åt allt och inget. Helt sjukt. Gissar även det kan bero på tröttheten.

Då sa hon: "Men du kanske skulle bo där då resten av året, medans A ska va pappaledig och så." Jag kände direkt att nej, det vill jag inte.
Det finns många anledningar att jag inte vill.

1. För att det inte känns som att ha ett riktigt hem. Jag är bara inneboende.

2. Jag har ingen lust att hålla överdrivet snyggt runt omkring mig, just för att jag inte BOR här. Bor bara här tillfälligt. Jag vill ha ett eget hem att pyssla med.

3. Jag kan inte göra precis som jag vill, för då får man påpekningar. Tex får jag inte spola varmvatten rakt ner i avloppet, även för bara några sekunder, för det är slöseri med pengar. Visst, det förstår jag. Men lite överdrivet är det ändå.

4. Det är lite orättvis fördelning i detta hushåll när brorsan bor här. Han fyllde 18 i sommar, och får total uppassning av pappa. Han hjälper aldrig till med mat eller disk. Han fixar inte sitt eget fika. Han tvättar inte. Han städar inte. Så vill jag inte ha det där jag bor.

Hoppas hoppas inte det dröjer längre än ca 2 veckor tills jag får MIN lägenhet.
MIN lägenhet, där jag kommer få göra precis vad jag vill. Inom vissa gränser då förstås, men jag slipper ha nån som säger åt mig vad jag ska göra och vad jag inte får göra.




Publicerat den: 2009-09-15 kl 19:13:39 | Kommentera här! 3 st


Kommentarer
Maria

Jag förstår fullt ut att du vill ha ett eget boende, nu ännu mer då du har en son och du har bott hemifrån bra många år, inte så kul att flytta hem igen premanetn då..

2009-09-15 @ 20:11:48
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Angelica

Finns inget bättre än att ha ett hem som är ens eget, SÅ underbart att det inte ens går att beskriva. Håller tummarna för att du får flytta in så fort som möjligt. Kramar

2009-09-16 @ 02:14:46
Länk: http://anejlica.blogg.se/
Jessica

Förstår att du vill bo själv:) Det är verkligen en frihes kännsla:)

Har åxå varit dålig på att komentera:)

2009-09-16 @ 11:05:43
Länk: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: