Dom senaste dygnen..

Kul att höra att nån saknar mitt bloggande iaf =)

I tisdags kväll började jag känna av lite lite ont i halsen. Tog lite homeopatmedicin, för att förhoppningsvis slippa den värsta förkylningen.
Onsdag morron kändes det ungefär likadant. Varken bättre eller sämre. Och det är juh helt ok.

Var ute på lite äventyr under dagen, och när vi väl landade hemma hos pappa igen så kände jag mig inte alls kry. Gissar på att jag hade feber, hade en hemsk huvudvärk, frossa varvat med svettningar. Orkade ingenting alls.

Natten mot torsdagen fick jag sova hyfsat bra under natten. Mellan 8-9 timmar. Och det är ovanligt nu för tiden vill jag lova. Det var även väl behövligt, med tanke på förkylningen.
Så igår torsdag vaknade jag och gick upp runt 8:30. Mådde bra mkt bättre då. Inte alls slö i kroppen som dagen innan.

Spenderade kvällen hos mamma. Kom tillbaka hem till pappa i vettig tid. Lilleman somnade ganska direkt efter en flaska välling. Jag förberedde för att även jag göra kväll tidigt.
La mig och försökte sova, men gissar på att allt slem i halsen bidrog till att detta var helt omöjligt. Vid varje andetag, som dessutom var hälften så långa som normalt, så pep och rosslade det. Det gick verkligen inte att sova. Och eftersom det inte finns någon mottagning på pappas TV för tillfället så slog jag igång en Beck-film. Försökte somna i soffan under tiden, men det gick inte alls.

När filmen var slut förflyttade jag mig till sängen för att göra ännu ett försök att somna där. Men det gick inte alls. Så upp igen, slog igång en annan Beck-film. Försökte somna. Men det gick inte alls.
Startade datorn och kikade runt lite, innan jag bestämde mig för att det fick bli ännu en film. Vid det laget var klockan 6:30.

Runt 7:30 ungefär tror jag att jag somnade till nån minut, innan lilleman vaknade. Då ville jag bara att han skulle somna om, så jag också fick sova. Men så blev det så klart inte.

Tog upp honom och satte honom i badet. Efteråt tog jag en dusch. Sen blev det frukost. Sen hade jag så pass mkt övertrötthetsenergi så jag städade badrummet här på övervåningen. Sen dammsög jag det värsta här uppe. Körde nån tvättmaskin. Gjorde mig iordning. Sen cyklade vi på jobbet.

Lite senare for vi hem till A för att kika på TV. Och när det var över var det dags för lilleman att sova. Tänkte då själv passa på att försöka sova, men så klart gick det inte. Inte förrän ca en timmes ytterliggare TV-tittande. Då lyckades jag somna ca 1 timme. Högst. Blev brydd att inte lilleman vaknat ännu, men han sov så gott. Försökte somna om jag med, men jag hade då hunnit bli föööör pigg.
Lilleman därimot sov totalt 3,5timmar. Och det minns jag inte sist han gjorde på dagtid. Skönt att få vara lite för sig själv iaf.

Bestämde att A skulle skjutsa oss till pappa när han kom hem från jobbet, så jag skulle hinna stöka undan lite innan pappa kom hem. Och så blev det.

Redan vid 19:30 ikväll såg han trött ut igen, men tänkte jag skulle försöka hålla honom uppe en stund till iaf. Vid 20:30-21:00 la jag honom. Men inte skulle han sova då inte. Så han fick komma upp en stund, och var nöjd med det. Men sen blev vi ovänner, för att han inte fick göra som han vill. Försökte lägga honom, och efter lite gnäll och skrik så somnade han. Trodde jag.
Så fort jag skulle lägga honom i sin säng så satte han igång igen. Försökte söva honom i sin säng, men utan resultat. Tog upp honom till min säng. Men det gick inge bättre. DÅ började jag tappa tålamodet. Efter 1,5 dygn vaken så orkar man inte alls mkt, och minsta lilla kan få en att bryta ihop. Dock var man tvungen att behärska sig efs pappa och hans fruntimmer var hemma.

Tog upp honom och tvingade i honom nässpray. Sen somnade han i min famn i soffan, men vaknade och skrek så fort jag försökte lägga honom i sin säng. Tog upp honom igen, och satte mig vid datorn. Oh då äntligen somnade han. För ca 30 minuter sen.

Själv har jag en stark känsla att jag inte kommer kunna sova inatt heller =/ Känns som det kan komma att bli vaken-i-två-dygn, och det skulle vara drygt som satan. Speciellt när man har lilleman. Men skulle det visa sig att även denna natt blir sömnlös så får jag nog prata med A om att han ev får ta ledigt på söndag och ta hand om sin son, så jag iaf får vila mig från det.

Usch vad jobbigt det kändes nu. Jobbigast är att inte kunna sova fast man är så satans förbannat jävla trött. Skulle kunna betala dyra pengar bara jag fick sova utan problem inatt. Men i vilket fall som helst så somnar man nog till slut av total utmattning.

Publicerat den: 2009-09-11 kl 22:59:55 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: