Livet just nu!

Sover otroligt gott i mitt nyrenoverade sovrum!
Fick en sån kick att jag satte igång med det blivande datarummet här om dagen. Slipade tapetskarvar och insåg att jag nog till och med skulle slippa spacklingen..

..tills jag började riva tapet runt dörr- och fönsterfoder. Då släppte en massa annan tapet också.
Tog hjälp av A idag att spackla dessa väggar. Ska slipa dom imorron, och se hur resultatet blir. Om jag måste spackla lite mer eller om jag kan ge mig på målningen direkt. För det blir målat där, ist för tapetsering som det var tänkt först. Detta för att den person som tog på sig att hjälpa mig drog sig ur igår. Men men, det är sånt som händer..

Har fått upp en stång i duschen, med två små hyllor och hållare för det nya duschmunstycket. Fick hjälp av av Björn att montera bort det gamla och på med det nya. Vilken skillnad!

Imorron ska jag hämta skruv och plugg på jobbet, så jag får upp tidningsstället i hallen, en handskkorg i hallen, ny kroklist i badrummet, ny toapappershållare och en glashylla ovanför tvättstället. Mkt på gång, men det blir såå bra! Sparar dessutom dom gamla grejerna, så jag får behålla mina nya den dagen jag flyttar.

Var till frissan idag, för klippning och färgning. Blev supernöjd!! Och ännu nöjdare är jag över att jag fick komma en vecka innan inbokad tid.

På lördag kommer iaf Björn hit och tar nån öl med mig =) Får se om nån mer kommer också, eller om vi ska se det som en dejt, hahahah =)

Publicerat den: 2009-10-23 kl 01:04:27 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Stina

Åh,så blir det hemma hos också när vi ska riva tapeter...far massor av betong eller vad det nu är...Vi har superdåliga väggar tydligen.Vi kan knappt hänga upp en tavla....

2009-10-24 @ 00:41:34
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: