I'm back!

Ser att det är tre personer som saknat mig nu =) Känns kul!

Har iaf haft fullt upp med flytten sen i torsdags.
Flyttade en del grejer förra söndagen, som jag fyllde upp badrummet och klädkammaren med. Sen tapetserades köket på måndagen. Och efter det var det städning av lägenheten.

I onsdags hjälpte pappa och brorsan mig att flytta alla mina möbler, och en del andra saker som var kvar. Trots det hade jag fortfarande grejer kvar, både i huset och på jobbet. Snälla pappa och brorsan körde även en vända torsdag kväll. Hade tänkt bosätta mig i mitt nya hem redan då, men jag hade varken en säng eller soffa monterad, och det blir juh mörkt ganska snabbt nu för tiden så jag övernattade i huset en sista natt ist. Hjälpte A städa upp en del då, snäll som man är =)

Trots den extra svängen med grejer på torsdagen så fanns det ÄNDÅ grejer kvar i huset. A hjälpte mig köra det på fredagen, samt köra hem ett gäng påsar från ICA, innan han började jobba. Det är faan mkt man måste köpa in nytt när man lämnar kvar alla kyl- och frysvaror och allt i skafferiet.

Men på fredagen bosatte jag mig i lägenheten. Fick besök från Umeå, och lite hjälp med att få ihop köksbord, säng och soffa.
Resten av helgen pysslade jag på för mig själv. Packade upp en hel del kartonger. Fick upp köksgardiner. Sorterade lite.

Söndag blev det middag hos mamma. Fick även låna med mig en perkulator, en sodastream och två taklampor. Fick upp ena lampan samma kväll, men hade fel fot på lampor så ingen belysning. Men det fixade sig igår.
Den andra lampan ska byggas på med en stickpropp innan den sätts upp.

TVn är inkopplad, även DVDn. Så man kan äntligen se på sina favoritprogram.

Idag fick jag mitt mobila bredband. Verkade först inte som jag skulle lyckas få till det, men till slut så. Så nu kan man äntligen blogga/facebooka och allt sånt igen. När man vill. Har spenderat över 2 timmar nu ikv med att läsa ikapp alla mina favorbloggar. Herregud vad ni skrivit =) Ska ta tag i att kommentera hos er nu igen, det lovar jag!

Blomlådorna har kommit upp, och dom är fyllda med rosa ljung. Skitfint!! Blev dock riktigt sugen på vit ljung. Köpte en sån att ha i en plåthink, men nästa år får det nog bli vit ljung i blomlådorna. Om det finns då. Och om man hinner köpa i tid, innan dom tar slut.

Vädret nu i oktober har varit riktigt pissigt. Regn. Blåst. Lite snö.
Nu ikv när jag kikade ut så snöar det på riktigt. Det blir vitt på marken. Såå jäkla mysigt! Men antagligen försvinner den lika snabbt som den kom, men det gör inget. Första snön är alltid mysig =)

Nu är man "ledig" till fredag. På fredag ska jag och brorsan jobba själv. Helena ska vara barnvakt =) Sen på lördag ska vi jobba själva igen, men då är A ledig och ska ta hand om sin son. Anledningen är att mamma och Ola ska på inköpsmässa.

Lördag är även årsdagen av lillasysters död. Det är nu 4 år sedan det hemska hände. Jag kände att nu till helgen när jag är barnfri så skulle jag gärna vilja åka till hennes grav en sväng. Men det är inte såå lätt när man inte har tillgång till bil. Men jag har hittat ett sällskap som ville ta med mig dit, så jag hoppas på det. Det blir isf första gången jag far dit sen begravningen. Skamligt, egentligen.

Men nu kikas det Sex & the City och inväntar lite sällskap =) Imorron mitt på dan bär det av till skjuhuset med lilleman igen.

Publicerat den: 2009-10-06 kl 21:47:20 | Kommentera här! 8 st


Kommentarer
Maria

Välkommen tillbaka till verkligheten =) Känns det skönt att bo själv? eller är det ensamt? Hoppas jag får komma och hälsa på snart =)

2009-10-06 @ 22:04:29
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Soya ★

Kul att se ett livtecken från dig :)

2009-10-06 @ 23:40:23
Länk: http://soyasblogg.se
Angelica

Vi (jag) saknar dig hela tiden och undrar vad du har för dig :) Skulle precis ta en sväng förbi Tanyas blogg och få lite inspiration men upptäckte att hon skaffat lösenord, hälsa henne att det inte är okej att hålla på så :)

2009-10-06 @ 23:55:34
Länk: http://anejlica.blogg.se/
Tanya

Det där med lösenordet är jue lite knepigt ja.. ska jue inte vara så. det är något fel som är trasigt någonstans. Håller på att redas ut =)

2009-10-07 @ 12:32:39
Länk: http://datsmore.blogg.se/inredning/
Sandra

Det var på tiden! Har saknat uppdateringar i din blogg.

Vore kul att får se bilder av nya hemmet.

2009-10-07 @ 13:38:52
Länk: http://perfectbynature.blogg.se/
Babbi - Bloggdesigner

Skönt att äntligen vara på plats!

2009-10-07 @ 17:50:52
Länk: http://babbidesign.blogg.se/
HelenaL

Kul att få lite läsning igen stumpan! Nog för att vi surrar om det mesta endå men det är alltid kul att kika in här:) Trevligt idag måste jag säja! Hoppas vi kan dra nån öl i helgen nu då kanske;) Skönt å surra med dej, du är fantastisk! Puss

Stina

saknar dina blogginlägg massor...mera sånt=)



Kram kram

2009-10-07 @ 23:58:57
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: