Jag har gjort det igen!

Jag har återigen hängt ut en person i bloggen. Tydligen. Enligt samma person som tyckte jag gjorde det i vintras/våras.

Men vart går gränsen för att hänga ut en person? I stort sett alla bloggar jag följer hänger ut personer titt som tätt i sina bloggar. En del skriver ut namnet på personen. Andra väljer att skriva mer anonymt. En del skriver så att det inte ens framgår av texten att det handlar om en person, fast det kanske egentligen gör det.

Att hänga ut en person; innebär det bara något dåligt? Som att skriva massa skit om personer?
Skulle lika gärna kunna säga att folk hänger ut personer i sina bloggar bara genom att visa bilder på personer, tex att lägga ut bilder på barn. Barn som inte ens är kapabla att säga ja eller nej till bilder som publiceras på dom. Det kan jag klassa som att hänga ut folk.

Men klagar jag på det? NEJ! För folk gör som dom vill. Jag lägger mig inte i vad andra gör på internet, vad andra skriver om, vad andra lägger upp för bilder. Om folk skriver ut namn på personer eller ej. Det är inte ens något jag behöver bry mig i, för det är deras liv. Eller hur?
Jag har lagt upp bilder på O här i bloggen, och jag står för att jag gjort det. Ångrar ingenting.

Sen så ser jag bloggen som ett sätt att få skriva av sig. Ventilera sina känslor. Kanske för att jag inte alls har många nära vänner som jag skulle kunna prata öppet med om detta. Och det står jag för. Kan lätt räkna på en hand dom vänner jag har som står mig riktigt nära. Och då har jag inte räknat med bloggen, för bloggen är en kär vän. En vän som jag kan skriva av mig till, både publikt och mer privat.
Sen är det upp till var och en hur mycket man vill avslöja, med namn, bild osv.
Jag brukar inte bry mig så mkt om hur folk väljer att gå tillväga med såna här saker, iaf inte öppet. Gör precis som ni vill!

Ops..nu har jag visst gjort det igen. En tredje gång. Eller kanske en trehundrade gång, beroende på vad som klassas som att hänga ut personer.

Publicerat den: 2009-11-06 kl 20:05:21 | Kommentera här! 6 st


Kommentarer
Angelica

Det är svårt att definiera vad "hänga ut" går under för kriterier. Det beror nog mycket på situationen och alla människor som är inblandade, vi är olika känsliga och vissa reagerar på saker som en annan kanske inte ens skulle bry sig om.

2009-11-06 @ 21:17:04
Länk: http://anejlica.blogg.se/
Sussi

Äh, fortsätt skriv som du brukar. Om personen i fråga hakar upp sig på det så skit i det.



Kram kram!

2009-11-06 @ 21:32:10
Länk: http://suzilemon.blogspot.com/
Stina

Tummen upp för dig!!.

Du har inte skrivit något elakt om någon!..

Så om den personen tar illa vid sig med det du skrivit så skit i den....



Hoppas allt är bra med er!!



kram

2009-11-06 @ 23:08:30
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Angelica

Har funderat på ditt inlägg hela kvällen och kom fram till följande: jag tycker att hänga ut någon är när man medvetet skriver/lägger upp bilder (eller vad man nu kan hitta på) i syfte att såra personen i fråga!

2009-11-07 @ 02:22:15
Länk: http://anejlica.blogg.se/
HelenaL

Är det så att någon har svårt för att läsa det du skriver utan att ta det som kritik så är det deras problem. Fel att bara sluta läsa om man känner sej påhoppad!?! Näe du stumpan, fortsätt "skriv av dej" för det är det bästa man kan göra! Jag älskar att läsa dina inlägg:) Får styra upp våran middag snart så kan vi prata av oss massa skit som ingen annan behöver bry sej i:) Puss ♥

2009-11-11 @ 22:11:53
Länk: http://helenals.blogg.se/
Jenny

Hej tjejen,



jag är så tacksam för att du tog dig tid o svarade på mitt inlägg om barn sovvanor o rutiner, så intressant att höra hur andra har det. Förstår att de måste blivit en stor omställning för lilleman men skönt att de går så bra!!



Hoppas ni har en riktigt härlig lördagkväll med massor av mys!



Kram på dig vännen!

2009-11-14 @ 21:29:11
Länk: http://jennyn.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: