Nationaldag och födelsedag

Norges nationaldag, och jag hoppas Tanya och Henke har en underbar dag i grannlandet på nationaldagen! =)
Det är även Olas födelsedag idag. Ska dit och äta tårta om en stund. Sen blir det nog middag på Mr Wok.

Har varit ute och gått med mamma på förmiddan. Mot Kälen. 9km. Strålande sol. Inte ett moln på himlen.

O sover sin andra omgång just nu. Har sovit ca en timme. Och idag kan det vara bra att han sover liiite längre, för det kan bli en lite längre kväll.

Har även funderat på det här med om man skulle börja få honom att sova bara en gång om dagen. För vissa dagar känns det stressigt bara det här att hinna pricka in sovtiderna under dagen. För det får inte bli för sent, men heller inte för tidigt.
Men samtidigt är det skönt om han kan sova en stund på förmiddan, för när jag är hemma med honom så blir det nu för tiden oftast en promenad på förmiddan. Och när man tar med honom ut i vagnen så är det en stor fördel om han är trött och sover då. För annars är det tveksamt hur nöjd han är dom där 2 timmarna man oftast är ute.

Hur gör ni andra med småttingar? Hur många ggr sover era ca 10-månaders under dagen? Tips på hur man kan vänja av med två sovningar.
För mina erfarenheter hittills av endast en sovning under dagen blir att när han lägger sig för natten så sover han en halv-en timme, sen vaknar han. Han tar det alltså som en middags-sovning. Och såna kvällar brukar sällan sluta bra.

Men sen tror jag mest att jag vill få bort två sovningar så länge jag inte ens är hemma på dagarna. När jag är hemma och har kontroll så brukar det lösa sig ganska bra. Men inte kan man ha en period då han får sova två ggr/dag, och sen en period då han bara sover en gång om dagen? Då blir nog han också förvirrad, när det inte finns några rutiner.

Publicerat den: 2009-05-17 kl 14:19:13 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: