Måla om

Ända sedan vi målade om huset förra sommaren så har jag inte riktigt trivts med färgen. Eller kulören kanske man ska säga. Slutresultatet blev inte alls som jag hade tänkt mig. Iaf inte runt fönster och på knutar.
Och nu när sommaren är på intågande så såg jag min chans att få detta tillrättat.

Kikade ut lite nya kulörer som skulle kunna passa. Blandade till några provburkar. Gick hem och provmålade. Ska göra en andra strykning imorron, så får man se vilken som tar sig bäst. Blev faktiskt lite beslutsångest nu. Men allt är nog bättre än det som varit hittills.

Imorron är det BVC-dags på morronen. Sen hem och måla lite mer, innan man ska iväg och jobba. Hoppas man hinner bestämma sig för vilken kulör man ska ha, så man hinner blanda till det imorron. För sen har jag pratat med pappa om lite målarhjälp. För A var inte så sugen på att hjälpa mig. Men pappa ställer alltid upp =)
Så om det är finväder på torsdag så kör vi lite målning på dan då, innan det är TV-spelsmaraton hemma hos mamma =)

Publicerat den: 2009-05-19 kl 21:28:46 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Tanya

blir det hela huset som ska målas? eller knutar och kring fönstren? =) Spännande iaf =)

2009-05-19 @ 23:11:21
Länk: http://datsmore.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: