Ikväll är det dags!

Känner mig lite slö. Inte helt på topp. Kanske beror på det som händer ikv. Fattar inte varför man ska bli så nervös. Men jag antar att det beror på att det var evigheter sen man var ut sist. Och sen hela den här grejen att vara ifrån O hela kvällen. Jag som knappt varit ifrån honom på över 9 månader.
Men samtidigt vet jag att det är bra för mig att komma ut.

Igår var det vägningsdags, men det glömde jag totalt bort. Så jag tog det idag ist. Har gått ner 0,4kg senaste veckan. Och det var jag verkligen inte beredd på. Hade nästan räknat med ett litet pluss. Så det var en glad överraskning.
Blev dock ingen promenad varken igår eller idag. Men det är faktiskt skönt att avstå det nån dag.

Sen får man se hur det blir med hela den grejen från och med måndag, då jag börjar jobba. Beror på lite hur trött man är på morronen, och vilken tid man bestämmer sig för att börja jobba. För har man tur hinner/orkar man ut en sväng på morronen. Och sen ev en sväng på kvällen.
Hade även tänkt försöka komma igång med lite springning till veckan. En liten kort tur på 2km är nog lagom att börja med =)

Och hela den här grejen med att börja jobba.. samtidigt som det kommer kännas otroligt trist att vara ifrån O hela dagarna så känns det ändå som att man går och längtar inför en semester. Det känns som jag börjar jobba för att vila upp mig. Hur sjukt är inte det?

Men jag tror absolut att det är viktigt att man får "slippa" vara mamma större delen av dagarna ett tag. Samla nya krafter. Innan man går ner sig för djupt. För just nu känns det bara jobbigt att gå hemma hela dagarna. Så på det stora hela ska det bli skönt att få jobba ett tag.

Publicerat den: 2009-05-02 kl 14:53:31 | Kommentera här! 3 st


Kommentarer
Mamma Russin

hej hej..



hoppas du får det roligt ikväll nu..:) dansa järnet gumman..;)

själv ska jag fara och jobba till 00.00..

kramar...

2009-05-02 @ 16:39:09
Länk: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Maria

Hoppas du får en fin kväll.

2009-05-02 @ 19:29:43
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Sandra

Jag har flyttat till smedjevägen så du hade alldeles rätt! =) Hoppas du får skoj ikväll på dansgalan, jag hade gärna velat åka dit jag också men i vanlig ordning så jobbar man helg =/

2009-05-02 @ 21:17:38
Länk: http://sandraalundh.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: