Vart tog våren vägen?

Imorse vaknade man upp till ett på nytt vintervitt Krokom. Helt sjukt. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var den första snön som kommit.

Därför tog det halva morronen innan man ens tog sig ut, efs A var tvungen att skotta våran infart. Men sen var vi på väg ut. Kan inte längre hålla mig inne "bara" pga vädret.
Lämnade O på jobbet, och gick en runda själv. Blev bara 6,5km.
Men har haft stegräknaren på mig till och från under hela dagen, så jag kom upp i mitt stegmål.
Nu har jag gått från Göteborg till Borås, på min karta på tappa.se. Det är 56km. Första delmålet avklarat!

Sen var vi iväg på babysim. Själva. Var första gången jag badade på Solliden. Och vilken skillnad alltså. På vattendjupet. Det var för djupt för att stå på knä, och för grunt för att kunna stå helt upprätt. Så det blev en jäkla belastning på benen under den där halvtimmen. Grym träning alltså.
O dök för första gången. Två gånger. Utan gnäll. Han är såå duktig!

Resten av kvällen var lite halvjobbig ett tag. O var gnällig och nästan omöjlig att ha att göra med. Men med lite gröt i magen så blev allt bättre, och han gled runt i huset i gåstolen ett bra tag. Sen blev det lite mys, och idag var han extra mysig. Satt på golvet. Jag låg brevid. Han log så där jättesött, tog tag i mig, böjde sig fram och det såg ut som han skulle ge mig en puss. Flera ggr. Älskade unge.

Sen somnade han så snällt i sin säng runt 9-tiden. Utan protester. Och han har sovit helt ostört hittills. Hoppas det håller i sig. Vet dock att man inte ska skriva så, för då blir allt kaos. Men jag utmanar ödet.

Ska kika klart på en Beck-film nu, sen dra ut soptunnan och fixa med lite tvätt. Sen blir det läggdags.

Publicerat den: 2009-03-23 kl 23:19:44 | Kommentera här! 3 st


Kommentarer
Mamma Melissa

Ha ha! Fick samma känsla nu under kvällen "SNÖ?!" Här har vi gått ute hela dagen i bara tröjor och solen har värmt och så blir det mörkt och börjar snöa... skandal!



Nej, får ta ett snack med mina flickisar så de tar tag i de där väderänglarna;.)



Tack för att du röstade också -hade du inte skrivit det så hade jag inte vetat att omröstningen har börjat!:.))

2009-03-24 @ 02:13:43
Länk: http://mammamelissa.blogg.se/
MammaRussin

hej hej..:) tackar för din röst på min blogg, det värmer så att du röstar på mig..:)



du är så duktig med dina promenader.. heja heja!!



ha en toppen dag i ert nya vinteland.. vi har också fått tok mycket snö här..:(



kram

2009-03-24 @ 10:23:37
Länk: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Johanna

hehe ere sant? :p

inte så kräsen med andra ord ;)

2009-03-24 @ 13:55:24
Länk: http://familjenkorb.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: