Ännu en gravid/förlossningslista

Graviditeten

Vilka/vilket var ditt favorit plagg?
Träningsbyxor och linne.
Vad var din/dina favorit rätter? McDonaldsmat.
Vad var dina/din favorit dryck? Mjölk.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Tror inte det.
Vad var du mest sugen på? Mjölk.
Hade du halsbränna? Nej.
Hade du foglossning? Nej.
Hade du sammandragningar? Strax före vecka 30 tror jag det var som dom började komma emellanåt.
Mådde du illa? Nej.
Vilken sovställning var bäst? Sidan.
När var din BF dag? 8/8 2008.
Gick du över tiden? Nej. Förlossningen skedde ca 3 veckor innan.
Hur mycket gick du upp i vikt? Ca 12kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? På slutet, när det var högsommar, så var man hyfsat svullen i fötter och händer.
Hur var ditt psyke? Helt ok.
Hur var du i fysisk kontakt? Öh?
Gnällde/klagade du? Mest bara på svullnaden, och att det var jobbigt att gå på slutet.
Vad trodde du det var för kön? Trodde ingenting.
Visste du vad det var för kön? Fick reda på i vecka 32 att det var en pojke.
Hur låg ditt SF mått? Normalt.
Var du rädd för något? Nej.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga förväntningar eller förhoppningar.
Hur ser du på graviditeten idag? Hade en väldigt lättsam graviditet. Längtar tills nästa gång!



Förlossningen


När började din förlossning? Söndag 20/7 2008 runt 02:00.
Hur började den? Med värkar och vattenavgång.
När åkte du/ni in till förlossningen? Söndag 20/7 2008, runt 03:00-tiden.
Varför? Dom tyckte på förlossningen att vi skulle komma in.
Vem/vilka åkte du in med? Andreas och Ylva.
Fick du/ni åka hem igen? Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Östersunds lasarett.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Efter 30min med CTG var jag öppen 10cm.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Invägning, CTG 30min, sen börja krysta.
Vilka/vilken var med under förlossningen? Andreas, Ylva ett tag, personal.
Tog du nått smärtstillande? Testade lustgasen men den gav inte mycket.
Grät du? O ja, av smärta. Och av lycka när lilleman kom ut.
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna, innan man fick börja krysta.
Var du rädd för något? Nej.
Hur lång tid tog det? Fyra timmar från första värken, ca 2,5 timmar från att vi kom in på förlossningen.
Hur ser du på förlossningen idag? En drömförlossning. Är helnöjd att jag klarade av det hela utan smärtlindring. Är bara nervös inför nästa gång nu. Att det ska bli mer långdraget.



Barnet

Vad blev det för kön? En pojke
Hur mycket vägde barnet? 3120 g
Hur lång var barnet? 48 cm
Vad var huvudomfånget? 34 cm
Hur mådde barnet? Han mådde så bra så.

Publicerat den: 2009-03-09 kl 14:28:19 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
Nicole

Hej!

Jag har fina välgjorde bloggdesigner på auktion på min blogg. Ibland har jag även utlottningar, så kika gärna in om du är intresserad av en ny design :)

2009-03-09 @ 19:31:53
Länk: http://xoxonicole.blogg.se/
Jenny

Oj vilken rolig lista, ska jag nog också ta och fylla i och lägga i sessans "foto/spara album" :)



Kram Jenny

2009-03-09 @ 20:19:08
Länk: http://jennyn.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: