Äntligen!

På måndag kommer dom förlorade pengarna!
Första 5 månaderna som föräldraledig kom pengarna som dom skulle. Inga konstigheter. Men det berodde nog på att jag anmälde för 5 månader i sträck.

Efter nyår glömde jag bort att begära om på nytt, så det blev lite senare. Men trodde aldrig att det skulle ta sån tid.

I januari fick jag ersättning för sista veckan på december. I början på februari fick jag ersättning för första veckorna i januari. Sen dess har jag inte fått nå pengar alls.
Har heller inte brytt mig i att ringa FK, för jag var helt säker på att pengarna kommer. Och jag är tveksam till om det hjälper att ringa och tjata. Så jag har så snällt väntat.

Att man ändå klarat sig ekonomiskt beror på att man har så snälla föräldrar som ställer upp med bidrag hit och dit. Och det tackar jag för.

Hur som helst blev det en glad överraskning när jag loggade in på FK imorse, och såg att på måndag betalas det ut strax över 13 500kr. Så äntligen kan jag betala min del till A. Och alla räkningar kommer att betalas i tid. Känns så skönt!

Är dessutom nyfiken på det här med deklarationen nu. Vet att man kan logga in på Skatteverkets hemsida och kika om man får tillbaka pengar eller om man blir skyldig. Dock verkar inte min e-legitimation vilja sammarbeta med mig på den punkten. Men ist blir det en trevlig överraskning när papprena dyker ner i brevlådan.
Hoppas hoppas jag får tillbaka. Eller iaf att det går jämnt upp.
Hoppas hoppas INTE det blir som sist, när man fick en restskatt på över 11 000. Hahah.

Publicerat den: 2009-03-28 kl 15:37:29 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Tanya

Vad skönt gumman =) Jag hade förrsäten också problem med att logga in hos skatteverket, men fick av nån anledning till det i morse, å om jag förstog det rätt så skulle jag få tillbaka en slant =) Det blir bra =)

Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: