Äntligen hemma

Känns inte som man varit hemma alls idag förrän nu.

Var iväg på avslutning med föräldragruppen på förmiddan. Pratade lite om det här med trots och att sätta gränser. Sen gjorde vi gipsavgjutningar av barnens händer och fötter. Faktiskt första gången jag gör det med Oliver. Egentligen borde jag gjort något liknande när han var riktigt liten, för att kunna jämföra. Har två olika satser med såna där avgjutningar hemma. Får ta och testa dom snart =)

Efter fika för oss mammor och lunch för dom små så gick jag och Zandra bort på Kläddax en sväng. Unnade mig ett par byxor. Får se om jag behåller dom eller ej.

Sedan gick vi en sväng på jobbet för att hämta färgen jag ställde iordning igår. Blev sen lunch för mig där, och lite mat till O. Sen gick vi hem, och jag passade på att grundmåla fönsterbågen (?). Kan nog heta så. Det sitter mellan fönsterfödret och glasrutan. Ända sedan vi flyttade hit har dom där kanterna varit gröna och fula. Så nu var det dags att måla dom. Tog även och bättrade på med fasadfärgen på dom ställen där jag fuskat när jag målat runt dörr och fönster på framsidan.
Hoppas på skapligt väder imorron, för då ska första lagret med täckfärg strykas på det där gröna. DÅ kommer man minsan se förändring =) Ska isf även ge mig på baksidan. Bättringsmåla lite, och fortsätta med fönsterfoder och knutar.

Nu avrundas kvällen med en efterlängtad öl =)

Publicerat den: 2009-06-11 kl 21:06:30 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: