Första födelsedagen..

..eller inte riktigt. För den allra första födelsedagen måste väll ändå vara den då han föddes? Om man tänker efter riktigt noga =)
Dagen har iaf varit bra.

Började med att åka in till stan och sjukhuset för min läkarkontroll. Samma tester som alltid utfördes; kolla reflexer, nervsystem och allt sånt. Hon tyckte att NU ska jag inte behöva komma tillbaka nå mer. Så från och med nu skulle hon skriva ut mig därifrån för gott. Kändes otroligt skönt att höra! Slippa betala 250kr för varje återbesök, som ändå gör varken till eller från.

Sen for vi in på stan och väntade på att klockan skulle bli tio så affärerna skulle öppna. Gick först på MQ där jag shoppade en ny väst för det lilla som fanns kvar på presentkortet som A fick i julas. Fick så klart lägga till lite pengar. Närmare bestämt ca fyra hundra kronor. Så lite fattigare blev man.

Sen blev det lunch på McDonalds innan vi for hem. In hos bagarn och köpte två tårtor. Förbi hos Ulla på Krokomsbostäder. Sen hem.

Resten av dagen har bestått av tårtätning och paketöppning. O fick en massa fina och roliga saker. Men än är han juh lite för liten för att uppskatta sin födelsedag. Men nästa år kanske det blir värre =)
Hade först besök av Helena. Nån timme senare kom Ylva, Tobias, Jonas och Bea. När klockan blev runt sju-tiden, och alla höll på och tjaffsa om vad för mat vi skulle äta så lessnade jag. Vi delade på oss, och alla blev nöjda och glada. Men att det skulle ta sån tid att komma fram till det beslutet.. suck..

Sen kom alla i min familj för lite mer firande. Mer tårta och mer paket. Men hur som helst så har jag endast ätit EN bit tårta på hela dagen. Trots allt annat folk som varit här och fikat.

Lilleman somnade hyfsat utmattad strax efter nio ikväll. Då hade han varit uppe sen ca 12:30-tiden.

Helena var kvar längst, och vi pratade en del inför lördagen =) Hon har tagit på sig att hjälpa mig med styling av hår och kläder, samt sminkning. Inför lördagen ska jag bara hinna färga håret i nån lämplig färg.
Som det ser ut så blir vi iaf fem tjejer. Sen var det fyra som "hänger lite löst" ännu =) Tror det kommer bli toppen!

Publicerat den: 2009-07-20 kl 22:45:39 | Kommentera här! 4 st


Kommentarer
Soya ★

Skulle vara kul att se Olivers presenter :)



Vad är det för efterkontroll du var på?

Kram

2009-07-21 @ 00:10:21
Länk: http://soya.blogg.se/
Soya ★

Hej igen.

Ja men va skönt att du inte fått fler anfall!

Kram på dig

2009-07-21 @ 10:51:29
Länk: http://soya.blogg.se/
♡ MammaRussin

hallåj..



jodå.. det är klart man vill att det ska kännas rätt, och det sa dom att det gjorde igår.. de ville ha lägenheten igår... men ville ändå tänka lite till.. jag förstår om man tackar nej för lägenheten inte känns ok eller så.. men men..:)

det finns inte några lediga 4 eller 5 här i örebro och blir det någon ledig så krävs det höga poäng för att få den.. tyvärr..

vi får helt enkelt ha tålamod och försöka spara så mycket det gå ändå.. :)

2009-07-21 @ 20:51:55
Länk: http://www.enburkrussin.se
♥ Mamma Russin

nu har vi 5 rok på ca 130 kvm.. hyran är på ca 8500 kr i månaden..

2009-07-21 @ 21:21:00
Länk: http://enburkrussin.se
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: