Veckans planer: Uppdat 4

Den här veckan blir det fullt upp. Lika fullt upp som en vecka tidigare, då man hade nånting inbokat varje dag. Nu är det lika mycket saker inbokade, men på färre dagar.

Måndag
- Om inget annat dyker upp, så kommer Zandra och Jenna hit en sväng och hälsar på.

Annars så är det inget annat inplanerat under dagen, och det är skönt med tanke på att resten av veckan är fullbokad.

Zandra och Jenna kom hit en sväng på eftermiddan. O sov då, men när han vaknade så var det så roligt att se dom små intressera sig för varandra. Jenna drog och slet i O och grymtade hahah. Det var nog dagens roligaste.
Sen fick dom ligga på mage på hallgolvet, och det var då som O började dra sig frammåt. För första gången!
Sen gjorde vi sällskap till affärn. Kom hem, och la O på mage igen. Och han hade inte glömt hur man gjorde. Så han har dragit sig framåt på köksgolvet. Om än lite långsamt, och korta stötar i taget. Men nu är nog inte krypningen långt borta =)


Tisdag - BVC klockan 10:00. Ska bli spännande att se vad som hänt på en månad. Hoppas dock att det börjar stanna upp med vikten nu. Orkar knappt bära honom som det är redan nu.

Sen klockan 14:00 ska jag befinna mig hos min tandläkare i stan. Blir till att lämna O hos momma på jobbet, och ta bussen in i lagom tid.

Vikten: 9360gram
Längden: 71cm
Huvudet: 45,8cm
Så en del hade hänt på en månad. Nästan 1kg upp. Huvva. Blir tyngre att bära honom när man vet vad han väger. Men NU måste vikten stanna upp. Allt blir bara jobbigt annars.

Sen var det tandläkaren.. började med att jag gick fel. Hur kommer det sig? Jag vet väll vart min tandläkare håller till. Men då skulle jag tydligen till nåt helt annat ställe. Till en helt annan tandläkare. Dom har alltså flyttat mig till en annan. Utan att ens säga till. Tyckte jag var lite lustigt.
Så då fick man gå genom halva stan för att komma rätt.
Men väl där så visade det sig att jag inte hade några hål. Bara nåt som var början till ett hål. Så med lite tandtråd och fluorskölj så ska det nog rätta till sig själv trodde hon.

Efter tandläkarbesöket tog jag bussen ut på Söder till Tanya och Henke. Blev sittande där ett tag, innan dom sjussade mig till Krokom. Så man blev bjuden på Tanyas egna semlor med hjortrongrädde. Smarrigt värre!


Onsdag - Sjukhusbesök gånger två. Först ska vi på röntgen klockan 13:40 för att göra ett nytt ultraljud av O:s njurar. Sedan ska vi infinna oss på Barn- och ungdomsmottagningen klockan 14:30. Där vet jag dock inte vad vi ska göra, så det blir spännande. Hoppas dock att vi får veta vad som händer framöver. Om det blir operation eller ej.

När det visade sig att vi fick två besök på samma dag så tog A ledigt från jobbet. Skulle bli lagomt drygt annars.

Tog Olas bil in till staden, och for på besiktning med den först. Sen vidare till sjukhuset.
Ultraljudet gick bra. O var så lugn och fin. Njuren/njurbäckenet hade inte vidgats något sedan sist. Snarare blivit mindre så det var bara positivt och är på väg åt rätt håll. Så nästa ultraljud blir inte förrän när O är runt året. Så som det ser ut nu slipper vi operation. När det var som mest vidgat så låg det på ca 2,5cm, och idag låg det på 1,5cm. Så det är ganska stor skillnad.

Sen gick vi vidare till Barn- och Ungdomsmottagningen. Där fick vi träffa en läkare och en läkarstudent. Dom lyssnade på hjärtat, försökte ta blodtryck, klämde på magen, vägde och mätte. Och dom tyckte allt såg så bra ut så. Så det blev en lyckad dag.


Torsdag - Föräldragrupp klockan 10:00. Tycker såå mycket om dom där träffarna. Skönt att få komma iväg, träffa andra mammor och andra bebisar, få lite nyttig information.

Den här gången ska vi få besök av en tandhygienist, som så klart ska prata om tandborstning. Dumt då att det inte kommit några tänder ännu.

Inga tänder ännu. Men dom små fick varsin tandborste. Vi var tre mammor av fem där idag. Och dom två förutom oss var det bra längesen man träffade. Kul att se den ena av dom små som for runt på golvet. Överallt.
Efteråt var vi två av tre som stannade kvar på fika.

Lite senare ikväll får vi besök av Maria och Emma. Ska bli trevligt. Passande också eftersom A visst skulle på fackmöte ikväll.

Fredag - Ingenting inplanerat. Perfekt slut på veckan, en dag-då-man-inte-har-någon-tid-att-passa. Än så länge

Publicerat den: 2009-02-26 kl 17:50:29 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Soya

Skönt att läkarbesöken gick bra,

Kram

2009-02-26 @ 21:19:24
Länk: http://soya.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: