Räddare i nöden

Var otroligt fint väder här idag! Blev såå motiverad att gå ut och gå, för tredje dagen i rad.
Men en viss O tillät inte det. Han var missnöjd mest hela morronen, och jag hann INGENTING. Inte ens göra oss iordning för att gå ut. Så nån promenad blev det inte. Var ganska less då.

Ist blev det en tur på affärn efter att en viss O fått sovit av sig sitt dåliga humör. Tacksam för att det gick smärtfritt, utan en massa gnäll.
Resten av dagen spenderades på jobbet, med mamma.

Behövde inte tjata två gånger på A, utan jag "bad lite snällt" att han skulle fara på IXO House när han slutat och köpa present till mamma. Så det gjorde han. Sen buskörde han hem för att hinna på bolaget innan dom stängde. Måste juh bidra med något drickbart till mammas present =)
Så den biten löste sig, utan att jag ens behövde lyfta ett finger. Bara ringa och beställa. Skönt.

Nu ikväll har allt gått i raketfart. Maten lagades, och åts för snabbt. Jag förberedde för morrondagens bak. Ska göra en björnbärskaka. Hittade en receptbok med mjuka kakor. Och jag som ÄLSKAR mjuka kakor. Så nu är alla torra ingredienser uppmätta och upphällda i burkar, så det bara är att blanda ihop imorgon. Som på TV. Kommer gå snabbt.

Har också pratat med både mamma och pappa nu ikväll. Och båda dom har satt in ett litet bidrag åt mig, nu i väntan på pengar från f-kassan. Dom är alldeles för snälla, men skönt att dom ställer upp. Speciellt efs jag inte ens bett om hjälp.

Har även hunnit springa runt med dammsugaren ett varv, och dammat av en massa öppna ytor. Så imorron blir det dammsuga golvet, efs jag varken hann eller fick möjlighet till det idag.

Stress stress stress. Igen.
Känns inte ens som man har lugn och ro att ta sig tid för O på dagarna. Bara slita och dra honom överallt. Sitta inne och ha ångest och stressa upp sig över att man inte hinner gå ut. Hemskt. Måste måste göra något åt detta.
Kanske börja med yoga/meditation eller liknande..?

Publicerat den: 2009-02-10 kl 22:01:45 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Soya

Ville bara säga hej och kram!

2009-02-11 @ 00:23:18
Länk: http://soya.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: