Det gångna året

Från mammaledig till heltidsjobb
Började året med mammaledighet, för att sedan övergå till att jobba 1-2 dagar i veckan. Under sommaren blev det i stort sett heltid på jobbet. Tungt, men nyttigt.

Viktnedgång
Tog även tag i mina sista kilon efter graviditeten, genom att ta långa promenader varje dag. Blev upp till 1,5 mil om dan. Ibland själv, och ibland med sällskap av Zandra.
Viktnedgången slutade på runt minus 10 kilo.

Dop
I början av juli var det dopdags för lilleman. Ville ha det avklarat innan 1-årsdagen. Dock var han nog lite för gammal för att döpas, för han var för medveten om vad som hände och tyckte inte alls om det.

Separation
I mitten av sommaren bestämde vi oss för att separera. A behöll huset och jag och lilleman bodde hos min pappa en månad innan lägenheten var inflyttningsklar i början av oktober. Det blev en fyra på nittio kvadrat i ett väldigt trivsamt område.

Efter separationen så umgås vi mycket bättre än vi gjorde dom sista åren tillsammans, så det känns jätteskönt. Tvivlar inte en sekund på att vi tog rätt beslut.

Från och med att jag fick nytt boende så startade jag mitt liv som singel, och levde det verkligen fullt ut.

Börja dejta
Bara en månad senare fick jag kontakt med en kille som jag träffade som hastigast i våras. Han ville ses, och jag var inte omöjlig.

Har sedan dess umgåtts varje helg. Det känns bra, men samtidigt kan jag inte låta bli att referera till Maddis inlägg om att dejta en småbarnsmamma. För lite mer komplicerat är det juh att dejta som förälder. Men vi får se hur det går.

 

Självklart kommer nästa år bjuda på en del spännande saker. Dock kan man inte veta allt innan, men en del saker är redan bestämda.

 

Dagisplats
Kommande år är det tänkt att lilleman ska börja på dagis. Skickade in ansökan på alla dagis i Krokom redan våren 2009, med önskan om plats from januari 2010.

Fick besked om att inskolningen börjar den 12 januari. Blir en spännande tid, men jag hoppas det ska gå bra.

Utlandsresa
I julklapp fick jag och bröderna en utlandsresa av pappsen. Så nån gång under 2010 ska jag, lilleman, bröderna och pappa fara på solsemester. Det ska verkligen bli superkul, efs jag inte varit utomlands sen jag var 1 år. Och det räknas inte.

Fortsätta dejta?
Får se hur det går med dejten man påbörjat, om det är något som håller och kommer att fortsätta. Annars kanske jag stannar singel ett tag, innan man börjar om på nytt.



Hoppas på ett bra kommande år, med mindre stress och bättre ekonomi. Dock tvivlar jag på det, efs jag nu kommer jobba mindre timmar om dan när lilleman börjar dagis. Men som sagt så kan man alltid hoppas på det bästa =)



Gott Nytt År på er allihop! Ta det lugnt ikväll.

Publicerat den: 2009-12-31 kl 13:50:29 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
Anonym

Får man fråga På vilket dagis hamnade lille o på?!

Anonym

Får man fråga vilket dagis han ska gå på här i krokom?!

Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: