Vilken middag!

Blev bjuden på middag hos mamma idag; jag, O och A.
Det var tänkt att A skulle in på yran/krogen/hemmafest, men efter diverse händelser så lät det som att det inte skulle bli något alls. Han sa; "Vi får se vad som händer under kvällen.."

Det slutade med att han iaf for till stan, men efter en diskussion så skulle inte jag behöva köra honom iaf. Å tur var väll det, för jag tappade helt lusten efter att han kört igång med sitt gnäll på mig.

Efter att han farit iväg med Tobias, och jag gjort mig klar, så vandrade jag och O hem till mamma. Och där bjöds det på middag; bakad potatis, grillad fläskfilé, pastasallad med pesto, beasås, vitlökssås, sallad, baguette och öl. Nog för att middagarna hos mamma brukar vara gudomliga, men den här middagen tog nog priset! Guuuuud så gott!!

O tyckte det var skitkul att krypa upp för trappan, och sen gå ner. Om och om igen. Tror nästan vi får börja leka lite i källartrappen framöver =)
En stund senare blev det bara gnäll på honom. Det där typiska trötthetsgnället, som man verkligen inte orkar lyssna på. Så jag gjorde en flaska välling åt honom, stoppade ner honom i vagnen och travade hemmåt. Somnade gott i sin säng när vi kom hem.

Själv sitter jag här och njuter av lugnet och ensamheten med en öl. TV-lös är man, efs A tog ner parabolen här om dagen för att sätta upp den på ett bättre sätt. Men det gör inget, för då har man iaf en sak mindre att bekymra sig om =)

Publicerat den: 2009-08-01 kl 22:46:04 | Kommentera här! 0 st


Kommentarer
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: