Förkylningshosta

O blev lite förkyld med hosta. Ev lite ont i halsen också, om man ser till hans ansiktsuttryck när han hostar. Det har dock blivit lite bättre nu.

Själv fick jag också en hemsk hosta, som fortfarande sitter i. Det är grymt tungt att andas, piper och rosslar. Ibland går det så långt att hostan nästan leder till att man kräks. Jobbigt värre.
Men jag ska vara glad att jag slipper det där halsonda jag hade sist jag var förkyld.

Är lite brydd hur jag lyckats med detta; att bli förkyld två gånger på så här kort tid. Vart har mitt imunförsvar tagit vägen?

Har jobbat idag. Fick med mig 4 rullar gratis tapet hem. En helt ok tapet, som skulle passa utmärkt i våran lilla hall alldeles innanför dörren, och på väggarna vid trappan ner till källaren. Två av dom är det möster på. Två är utan. Själva grunden är lika på alla. Så jag tror nog att man kan pussla ihop det, och få det att fungera.

När jag har tid och ork här i veckan så ska jag börja riva bort resten av tapeten, så ska A ev börja måla tak, lister och foder på fredag, samt börja spackla. Och eftersom det är så pass lite yta som ska tapetseras totalt så tror jag att tapetseringen kommer att gå snabbt när man väl sätter igång. Tror dessutom inte att man behöver ha en hel dag på sig, utan man kan göra lite när man har nån timme över.

Så nu har man ännu något att se fram emot =)

Publicerat den: 2009-04-27 kl 20:39:35 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
Maria

kul med nya tapeter =)

2009-04-28 @ 07:11:43
Länk: http://iamiamaria.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: