Åh, du härliga dag!

Började dagen med en långprommis med Zandra och Jenna, Alex och Lukas. Gick mot Dvärsätt. Underbart väder. Hade inte med mig nån barnvagn, och det var skönt. Blev 10,9km.

Sen blev det hem och ta en dusch. Pyssla lite med O. Sen gjorde vi oss klara och gick upp mot mamma. Gjorde en liten premiärgungning. Var inte så uppskattat som jag hoppats på. Men det kanske blir roligare om man gör det oftare. Så det ska man försöka komma ut på nån mer gång. Ska även införskaffa en gungställning till våran gård, så man kan gunga precis när man vill. Utan att behöva gå iväg.

När mamma kom hem så gick vi ut med henne. O är verkligen mkt nöjdare i vagnen nu när han kan sitta ordentligt. När man kan ta bort fotsacken, fälla ner fotstödet och sätta fast mittenspännet. Den promenaden blev totalt 9,5km. Blev lite extra iom att jag fick gå tillbaka en bit för att hämta mössan som O slängde av sig.

Sen blev man bjuden på middag här. Grillat. Och det är juh för underbart! Blev även 1,4km cykling, för att fara hem och hämta en sak.
Blir spännande att fylla i dagens steg sen när man kommer hem. Kommer säkert upp i runt 30 000 steg idag. BARA på promenader.

Imorron hoppas jag på en långpromenad med mamma. Hoppas även jag slipper bli sjuk igen. Har fått samma hemska hosta som O har. Blivit värre nu ikväll. O har iaf fått lite förkylningsmedicin av mamma. Så jag hoppas han blir frisk snart. Är så jobbigt att se honom så förkyld.

Det är så härligt med denna värme och detta fina väder. Det blir så mkt skönare att vara ute. Snälla, låt det hålla i sig! Men man ska inte hoppas för mkt. Det KAN fortfarande hinna komma en sväng med snö till, innan sommaren bestämmer sig för att komma.

Publicerat den: 2009-04-25 kl 20:31:49 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
stina

Hej.

Ja det var riktigt hemskt,har aldrig haft sådan ångest ngn gång!

Det är fempunktsbälte...Men såg idag att om hon lutar sig framåt så åker spännena på selen framåt..Så de verkar vara utslitna..Vet du om man köpa en ny sele typ på barnens hus?

2009-04-26 @ 17:42:24
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Stina

Testade att dra åt selen allt som gick idag..Men så fort hon lutade sig framåt blev selen större...Så jag måste hitta en ny sele ngn stans..

Köpte vagnen begagnad..:/..

2009-04-26 @ 20:30:16
Länk: http://makakakaapa.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: