Ännu en gravidlista..

..men dom är så roliga att fylla i =)

Namn: Louise Karlsson
Ålder: 22
Graviditetssymtom: Trötthet
Positivtgravtest i vecka: 6 (5+6)
Berättade för mamma och syskon: Julafton 2007
Berättade för pappa: Mamma berättade för honom där i februari kanske.. hahah
Mina bästa kompisar: Via bloggen vid årsskiftet gick jag ut offentligt med att jag var gravid
Min barnmorska hette: Eva-Marie
Vikt vid inskrivningen: Ca 55kg
Vikt vid förlossningen: 67kg
Vikt efter förlossningen: Ca 60kg
Mat jag var torsk på: Mjölk
Mat som fick mig att vilja kräkas: Inget tror jag
Illamåendet började: Hade aldrig något illamående
Och slutade: ...
Mina första mammakläder: Levde i mysbyxor, även på jobbet. Köpte billiga mammakläder på tradera under våren/sommaren
Min största modetabbe: ?
Första bebisprylen: Fick första bodyn med hängselbyxor till av min vän Elin från Skåne
Då kände jag första sparken: Runt v 23 kanske..
Vi trodde att bebisen i magen var: Trodde ingenting
Namn vi funderade på: Kevin, Lucas, Oliver, Minna
Grejer som hände med min kropp: Svullna fötter och ben.. klåda på ben och mage.. typ det enda..
Så motionerade jag: På jobbet, där man gick mkt om dagarna
Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Gick som en dinosaurie på mornarna
Konstiga kommentarer jag fick höra: "Men vilken liten mage!"
Konstigaste bebisrådet: ?
Värsta gravidminne: Smärtan i händer på mornarna när dom var riktigt svullna
Bästa gravidminne: När man såg och kände magen röra på sig på kvällarna. Kunde ligga i timmar och bara titta.

Har tänkt på det här med journaler hit och dit, som alla pratar om. Ni som är från Jämtland, har fått barn, och läser här; får man sin journal med sig hem när man är på återbesöket hos barnmorskan efter förlossningen?
För isf ska jag nog försöka få tag på min BM igen. Tappade juh motivationen till att försöka få mig en tid när dom aldrig svarar där borta.

Publicerat den: 2008-11-30 kl 12:13:26 | Kommentera här! 1 st


Kommentarer
åsa

japp jag fick min jornal då :-)

2008-11-30 @ 14:25:37
Länk: http://torgersson83.wordpress.com
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: