Ultraljud

Var juh som sagt på UL nr 2 idag, för uppföljning av vidgad njure.
Åkte in med bussen strax efter 12. Satte mig på sjukhuset och väntade på A. När han kom så tog vi en fika, innan vi skulle iväg.

Tog först ett tag innan man ens fick komma in. Och väl där, så såg hon att njurarna fortfarande var vidgade. Så då ville hon ha dit en läkare.
När det visade sig att han hade flera patienter före, så fick vi sitta i väntrummet ist.
Till slut fick vi komma in och träffa läkaren, som gjorde ännu ett UL. Han tyckte inte att det krävdes ännu ett besök där, om vi själva inte ville det.

Det enda som händer nu är, att när lillen är född så kommer dom göra flera undersökningar på honom och hålla extra koll på honom. Dom skulle visst även göra ett ultraljud på honom inom dom närmsta dygnen efter födseln. Och visar det sig att han fått urinvägsinfektion, så får han pencillin mot det.
Så det är absolut inget att vara orolig över. Och jag känner mig inte orolig heller. Huvudsaken att han växer enligt kurvan, och ser ut att må bra så är det det enda som betyder något.


Ni som läser här; NU får ni mer än gärna komma med förslag på pojknamn! =)
Än så länge så ligger Oliver högt på listan. Tror även vi hade med Kevin.. och kanske Sebastian.
Men vi tar tacksamt emot en massa förslag!

Publicerat den: 2008-06-09 kl 20:36:25 | Kommentera här! 4 st


Kommentarer
Veronica

Tänkte passa på att ge mig till känna. =) Har börjat läsa din blogg varje dag! Är i vecka 15 själv och älskar att läsa om andra som också ska ha barn.

Vilken fin mage du har!



Jag tycker om Noel, Elton, Set, Albin.

kram

2008-06-10 @ 09:04:22
Länk: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Veronica

Grattis till KILLEN förresten! =)

2008-06-10 @ 09:05:29
Länk: http://www.vilkenmage.blogspot.com
Mi

Va kul att se fram emot ett litet knytte =)

men tänk på att vissa namn är inne just nu så risken finns att 15 andra barn i klassen heter samma sak..men det kanske är ok för dig.. vill du ha tips så gå in på statistiska centralbyråns hemsida www.scb.se och kolla in namnförslag, där ser du även hur många som heter det du gillar..

2008-06-10 @ 11:20:17
Länk: http://megafanen.blogg.se/
Jessica

hm kill namn...Adam är fint tycker jag

Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: