Blöjdags..?

Hur faan vet man skillnaden, om vattnet gått eller om man kissat i sängen? Nu vet jag det!

Inatt drömde jag att jag satt i ett badkar med Tom Bovalius från Skilda Världar. Jag var såå kissnödig, och började så klart kissa i drömmen. Man satt juh trots allt i ett badkar.
Det dumma var att jag även kissade på riktigt. I sängen alltså. Vaknade direkt av att det blev blött överallt. Väckte A, med; "Hörrö, jag har kissat i sängen!". Klockan var då strax före 4 imorse.
Han skyndar sig upp och hjälper mig plocka ur sängen och bäddar nytt det nödvändigaste. Medans vi håller på med det, så får jag tanken; tänk om det var vattnet som gick.
Tyckte själv att det är lite väl så tidigt för det, när det är runt 6-7 veckor kvar. Men kunde inte riktigt släppa tanken.

När det var dags att somna om, så var juh självklart inte det det lättaste. Både pga att man var orolig att det var vattnet som gått. Men även att man var rädd att det skulle hända ännu en olycka innan natten var slut.

A sa att det hela nog berodde på att jag är tjock. Så vi bestämde oss för att skylla på det, och jag kan inte komma på någon annan anledning heller, till varför det hände. Var juh bra många år sen man slutade kissa i sängen på nätterna.
Men antar att det är ett sånt tryck på urinblåsan nu för tiden. Och kanske att man är helt jävla utslagen på nätterna, att man inte ens vaknar av att man måste upp på toa. Isf kommer detta nog hända fler ggr.

Men hoppas det bara blir en gång till, och att det är när vattnet går!

Publicerat den: 2008-06-19 kl 08:40:58 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
jessica

"Inatt drömde jag att jag satt i ett badkar med Tom Bovalius "

jag tyckte det var det mest mystiska ja ,varför satt du i ett badkar med honomler

hoppas du får en jätte bra födelsedag och middsommar imorgon.

2008-06-19 @ 13:29:46
Länk: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Jenny

Hahahaha, fy så hemskt. Stackare,, hoppas som du att nästa gång blir när vattnet gått....



Men ta inte för givet att första tecknet på att det är dags är när vattnet går. För mig har det varit värkarna som satt igång först... Med första gick vattnet mitt i en värk inne på förlossningen så det märkte jag inte ens satt tom på toa just precis då. Andra gången tog de hål på fosterhinnan...



Jag la i två lager med tjocka handdukar under lakanet i sängen på slutet för säkerhets skull ifall vattnet skulle gå i sömnen...



Åker ju bort ikväll så jag säger GRATTIS på födelsedagen nu istället. Önskar er en trevlig midsommar :D



Kram från Jenny

2008-06-19 @ 14:21:49
Länk: http://www.jenny-jnsson.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: