Besök på förlossningen

Åkte in med samma buss som igår, och så klart så var det samma chaufför som körde idag. Även samma chaufför som oftast körde 10:35-bussen när man gick gymnasiet. Trevlig kille.

Idag sa han; "Det var värst vad mkt åka till stan det var. Jag såg igår också att det är en till på väg. Man får gratulera." Och världens leende från honom. Hahah.. Lite roligt.

Satte mig på sjukhuset och väntade på A. Sedan snurrade man runt med honom och letade efter parkering. Det gjorde även Zandra och hennes gubbe. Hahah.. Till slut ställde vi oss lite fult båda två, men det gick juh det också.

Fick först kika runt lite på BB, på rummen och matsalen. Såg helt OK ut. Verkade som ganska lugnt och skönt också, trots att avdelningen var full med nyblivna mammor. Hörde en del små bäbisar som skrek, och då började man verkligen längta!
Sen fick vi ta en kik på ett förlossningsrum. Såg inte heller så tokigt ut. Trodde det skulle se mkt värre ut. Fick demonstrerat lite förlossningsställningar också. Huvva.. det tror jag inte att jag riktigt längtar till, insåg jag då. Blev lite nervös, men får hoppas det går över.

När vi kom ut igen så öste regnet ner. Hann bli ganska blöt på vägen till bilen. For på donken drive in och köpte lunch till mig. Sen vidare mot jobbet, och jobbade 3 timmar.

Imorron blir det besök hos BM, som jag alltid ser fram emot. Trodde tidigare att besöken där hade blivit tätare, men tydligen inte. Men från och med nu borde dom bli det. Typ varannan vecka iaf.
Lillkillen i magen rör sig som faan.. trycker ut sina små kroppsdelar här och var, nästan så det gör ont ibland på vissa ställen. Men det är såå mysigt att se och känna ändå! =)

Nu blir det till att hänga lite tvätt, sen varva ner innan man kryper ner i sängen. För imorron blir det inte samma sovmorron som man annars brukar kunna ta.

Publicerat den: 2008-06-10 kl 21:49:58 | Kommentera här! 2 st


Kommentarer
Mi

Ja Elias är fint.. men tänk på att även Kevin, Liam, Ellioth och andra lite engelska namn har blivit populära.. och fått en "white trash"-stämpel..

Det är jättesvårt att bestämma ett namn som ska passa ett barn.. som ska bli gubbe om 70 år ;)

2008-06-11 @ 09:56:16
Länk: http://megafanen.blogg.se/
Soya

Halloj. Jo angående bristningar så säger dom ju att det beror på både att huden inte hinner med när magen växer så fort och/eller så beror det på hormoner. Jag smörjer magen efter dusch med Natusan light oil för att vara på den säkra sidan iaf. Den lilla, lilla bristnigen jag fått sitter precis vid ett ärr så det kan kanske vara därför det "sprack" Hoppas jag slipper fler!

Kram

2008-06-11 @ 11:40:04
Länk: http://soya.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (bara för mig)


Länk:


Kommentar: